آفتاب
شرفخانی:

عزاداران حسینی روز عاشورا شعار «هیهات منا الذله» سر می دهند

عزاداران حسینی روز عاشورا شعار «هیهات منا الذله» سر می دهند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ماهیت استکبارستیزی نهضت عاشورا گفت: عزاداران حسینی در تجمع بزرگ دسته‌جات و هیات‌های عزاداری در روز عاشورا در امامزادگان کشور به تاسی از امام حسین (ع)، شعار «هیهات منا الذله» سر داده و از آمریکا و اسرائیل به عنوان مصادیق بارز ظلم و استکبار در جهان امروز اعلام نفرت می کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با عرض تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره به برنامه های طرح ملی سوگواره بصیرت عاشورایی در روز عاشورا، اظهار کرد: اقامه نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورا امسال بصورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه پیش بینی شده است و این نماز به یاد اقامه نماز ظهر در روز عاشورای سال 61 هجری توسط امام حسین (ع) و یاران باوفایش، با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی اقامه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری برنامه‌های بصیرت عاشواریی «هیهات منا الذله» است گفت : ان شاء الله این شعار با حضور هیات‌های مذهبی در روز عاشورا در امامزادگان کشور طنین انداز می شود و عزاداران نفرت و انزجار خود را از مصادیق ظلم و جور و استکبار یعنی اسرائیل و آمریکای جهان خوار اعلام خواهند کرد.

شرفخانی اضافه کرد: در روز عاشورا بزرگترین حرکت و تجمع دسته جات عزاداری امام حسین (ع) در 2780 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: قرائت زیارت عاشورا، مقتل خوانی اباعبدالله الحسین (ع)، فعال بودن خیمه های معرفت و پاسخگویی به سوالهای شرعی عزاداران و اطعام سوگواران حسینی از محل موقوفات مرتبط از دیگر برنامه های روز عاشورا در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

انتهای پیام

کد N1000157

وبگردی