آفتاب

درخواست ریاض برای تعویق نشست ژنو 2 / درگیری داعش و نیروهای اماراتی و سودانی در عدن

درخواست ریاض برای تعویق نشست ژنو 2 / درگیری داعش و نیروهای اماراتی و سودانی در عدن

منابع دیپلماتیک یمن اعلام کردند: تعویق در برگزاری نشست ژنو 2 در خصوص یمن حتمی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع دیپلماتیک یمن از تعویق حتمی در برگزاری نشست ژنو 2 در خصوص یمن خبر دادند.

در همین حال مقامات سعودی اظهار داشتند: عربستان از فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن خواسته است تا برگزاری نشست ژنو 2 را برای چند هفته به تاخیر بیندازد.

این مقامات اظهار داشتند: ریاض خواهان این است که نشست یمن به مذاکره در خصوص تسلیم شدن انصارالله و تحویل سلاح‌ و قطع ارتباطشان با ایران بپردازد.

از سوی دیگر، رهبران حزب کنگره مردمی سراسری یمن در نشستی در ریاض از برکناری علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن از ریاست این حزب خبر دادند.

در نشستی که با حضور عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن برگزار شد، رهبران این حزب تصمیم گرفتند تا هادی را به عنوان رنیس کنگره و احمد عبی بن دعر را به عنوان معاون اول وی انتخاب کنند.

یکی از رهبران این حزب گفت: توافق بر سر کاندیداتوری هادی وجود دارد.

درهمین حال، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در پیامی به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که در جلساتی که به دعوت سازمان ملل برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

وی از آمادگی دولت مستعفی یمن برای تلاش به منظور برون رفت از بحران خبر داد و گفت: هرگونه توافق باید مبتنی بر طرح کشورهای حوزه خلیج فارس و نتایج گفتگوی ملی باشد.

وی از آغاز اتخاذ گام‌های اولیه برای تشکیل کمیته فنی به منظور آماده سازی درخواست‌های دولت مستعفی یمن خبر داد.

این در حالیست که منابع یمن از افزایش شمار کشته‌شدگان در جریان شلیک خمپاره در شهر تعز به 25 تن خبر دادند.

یک منبع نظامی در منطقه عسیر نیز گفت: پنج سرباز عربستانی از جمله یک افسر نیز در عملیات تک تیراندازهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه الربوعه در عسیر کشته شدند.

این منبع افزود: عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی ادامه دارد و آن‌ها روزانه خساراتی را به نظامیان سعودی و تجهیزات آنها وارد می‌کنند.

شبکه المیادین همچنین در خبری از درگیری بین گروه‌های مسلح داعش و نیروهای اماراتی و سودانی در نزدیکی فرودگاه عدن خبرداد که در این درگیری‌ها دو نیروی داعش و چهار نیروی سودانی کشته شدند.

شبکه مذکور همچنی اعلام کرد که اعضای داعش منطقه التواهی در عدن را تحت کنترل خود گرفته‌اند.

همچنین سایت العهد لبنان به نقل از منابع یمنی اعلام کرد که انفجار خودروی بمب‌گذاری شده مقابل مقر نیروهای سودانی در فرودگاه عدن 12 کشته و زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام

انتهای پیام

کد N1000087

وبگردی