آفتاب
در دیدار با دی میستورا؛

سیسی نسبت به طولانی شدن بحران سوریه هشدار داد

سیسی نسبت به طولانی شدن بحران سوریه هشدار داد

رئیس جمهوری مصر در دیدار با فرستاده سازمان ملل به سوریه ضمن اعلام حمایت کشورش از تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه نسبت به پیامدهای طولانی شدن بحران سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در دیدار با استفان دی‌ میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با وی درباره آخرین تحولات سوریه و و نقش مصر در خاورمیانه و پاره‌ای از مسائل مهم منطقه و جهان بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار سیسی اعلام کرد: زمان عامل بسیار مهمی در بحران سوریه است و هر روزی که می‌گذرد و در حل بحران سوریه پیشرفتی حاصل نمی‌شود، رنج‌های مردم سوریه بیشتر می‌شود که این مساله عواقب وخیمی را برای منطقه و جهان دارد.

دی‌ میستورا نیز سیسی را در جریان آخرین تحولات و تحرکات بین‌المللی درباره سوریه قرار داد و به نقش مصر در خاورمیانه و اهمیت ایفای نقش محوری از سوی قاهره برای حل بحران سوریه تاکید کرد.

دی میستورا همچنین اعلام کرد: بحران آوارگان و افزایش فعالیت تشکل‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره در سوریه نیازمند تحرک جدی و فوری برای رسیدن به راهکاری جهت حل ریشه‌ای بحران سوریه است.

استفان دی‌ میستورا ماه ژوئیه نیز به مصر رفته و با سامح شکری، وزیر خارجه مصر درباره تحولات سوریه و تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راهبرد سیاسی براساس بیانیه ژنو 1 گفتگو کرد.

وزارت خارجه مصر روز شنبه بر لزوم پایبندی به اجرای توافقنامه ژنو 1 تاکید و اعلام کرد که تصمیم گیری درباره مساله بقا یا عدم بقای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در قدرت به مردم سوریه مربوط است.

انتهای پیام

کد N1000060

وبگردی