آفتاب
اخبار امنیتی عراق؛

داعش ساکنان الشرقاط را سپر قرار می دهد/دفع حمله تکفیری ها

داعش ساکنان الشرقاط را سپر قرار می دهد/دفع حمله تکفیری ها

شکستن محاصره شماری از عشایر گرفتار داعش در شمال الرمادی،کشف گور جمعی متعلق به تکفیری ها در بیجی و دفع حمله تروریست ها در الانبار از مهمترین اخبار امنیتی عراق محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، نعیم الکعود شیخ عشیره البونمر گفت: جنگجویان عشیره البونمر با حمایت ارتش عراق توانستند عملیات امنیتی در منطقه الثرثار در شمال الرمادی انجام دهند. در جریان این عملیات ،35 نفر از افراد عشیره که در محاصره داعش بودند از طوق داعش نجات یافتند.

الکعود اظهار داشت: این عملیات با هماهنگی سرتیپ ستاد موسی الاسدی معاون فرمانده عملیات الجزیره شد. در این عملیات نیروهای عشایری و ارتش موفق به هلاکت هفت داعشی و انهدام ادوات آنها شدند.

شایان ذکر است که عشیره البونمر یکی از عشایر استان الانبار است که در کنار نیروهای امنیتی عراق علیه القاعده پس از سال 2006 مشارکت کرده بود و در حال حاضر نیز علیه داعش می جنگد.

کشف گور جمعی داعشی ها در بیجی

از سوی دیگر منابع عراقی از کشف گورهای جمعی داعشی در بیجی خبر دادند و اعلام کردند: 19 گور جمعی داعش در بیجی کشف شده است.

فرار از زندان تکفیری ها

یک منبع نظامی عراقی از فرار 13 زندانی از زندان داعش در تلعفر در 130 کیلومتری غرب موصل خبر داد و افزود: در میان آنها یک سرهنگ  و دو سروان و نیز کارمندان دیده می شود.

هلاکت 3 داعشی در اطراف بیجی

منابع وابسته به نیروهای مردمی اعلام کردند: نیروهای مردمی بیش از 30 داعشی را الحاوی در اطراف شهر بیجی به هلاکت رسانده اند.

داعش ساکنان الشرقاط را سپر بلا می کند

از سوی دیگر مشعان الجبوری از نمایندگان پارلمان عراق گفت: نیروهای امنیتی شهر بیجی را از داعش پاکسازی کردند و آماده عملیات آزاد سازی الشرقاط می شوند.

وی افزود: داعش روستائیان الشرقاط را به عنوان سپر انسانی برای حمایت از خود در برابر پیشروی های نیروهای امنیتی استفاده می کندد

دفع یورش انتحاری تکفیری ها در شمال الرمادی

به گفته منابع عراقی، نیروهای امنیتی و مردمی یورش داعش به شمال الرمادی را که با تعداد عامل انتحاری صورت گرفت را دفع کردند.

این منابع بیان کردند: هشت عامل انتحاری و تعدادی از تروریست های تکفیری که قصد اقدام انتحاری داشتند به هلاکت رسیدند.

شهر الرمادی منتظر ساعت صفر

در همین حال سعید الجیاشی از کارشناسان امنیتی عراقی اعلام کرد: شهر الرمادی از نظر نظامی سقوط کرده محسوب می شود.

وی افزود: مرکز شهر الرمادی به سبب نبود امکانات لجستیکی ساقط شده تلقی می گردد و نیروهای امنیتی منتظر ساعت صفر برای عملیات به مرکز شهر و پس گرفتن آن و اهتزاز پرچم عراق بر فراز آن هستند.

الجیاشی تاکید کرد: تاکتیک های داعش برای نیروهای امنیتی شناخته شده است و این تاکتیک ها شامل اعزام عوامل انتحاری است.

کد N1000018

وبگردی