آفتاب

توسعه روابط اقتصادی انگلیس باچین محور گفتگوهای سران دو کشور

توسعه روابط اقتصادی انگلیس باچین محور گفتگوهای سران دو کشور

نخست وزیر انگلیس امروز در دیدار با رئیس جمهوری چین از تمایل کشورش برای جلب سرمایه گذاری پکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس امروز با «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین دیدار و درباره برخی موضوعات با وی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. 

در این دیدار، کامرون قرارداد چند میلیارد دلاری را با جینپینگ به امضاء رساند که بر اساس آن اعتبار مورد نیاز برای ساخت چند کارخانه برق هسته ای در انگلیس توسط چین فراهم می شود.

همچنین کامرون ابراز امیدواری کرد لندن بتواند از فرصت ایجاد شده برای جلب توجه دومین اقتصاد قدرتمند جهان برای سرمایه گذاری استفاده کند. دیوید کامرون و شی جینپینگ پس از مذاکره پیرامون برخی موضوعات در یک کنفرانس خبری مشترک نیز شرکت کردند.

کامرون در بخشی از سخنان خود گفت: یکی از موارد مهمی که از این دیدار حاصل شد، تعداد بسیار زیاد قراردادهای تجاری است که مجموعاً بالغ بر ۴۰ میلیارد پوند خواهد بود.

وی ادامه داد: روابط چین و انگلیس فراتر از روابط تجاری و سرمایه گذاری است. ما درباره راههای همکاری در زمینه توسعه بین المللی نیز بحث و تبادل نظر کردیم.

کامرون با اشاره به همکاری چین در توافق هسته ای ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» بدون اشاره به ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای ایران گفت: ما پیشتر نیز با همکاری یکدیگر موفق شدیم به توافقی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای برسیم.

شی جینپینگ نیز با اشاره به همکاری های پکن-لندن گفت: به انگلیس آمدم تا بر اساس همکاری های قبل درباره گسترش سطح مناسبات با انگلیس به گفتگو و تبادل نظر بپردازم.

کد N999797

وبگردی