آفتاب

ساخت راکتور پرفشار اروپا به تعویق می‌افتد

ساخت راکتور پرفشار اروپا به تعویق می‌افتد

شرکت الکتریسیته دو فرانس، گروه انرژی فرانسه به طور رسمی از دولت خواست تا ضرب‌الاجل راه‌اندازی راکتور پرفشار اروپایی نسل بعد خود را به مدت سه سال و تا سال 2020 به تعویق بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت الکتریسیته دو فرانس سال 2017 را آخرین مهلت برای راه‌اندازی راکتور پرفشار اروپایی قرار داده بود.

این راکتور نسل سومی به عنوان پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین راکتور در دنیا و در زمانی که کار ساختش در شهر فلامانویل واقع در شمال غربی فرانسه در سال 2007 آغاز شد،‌ شناخته می‌شد. اما این پروژه به دلیل وقفه‌های فنی که منجر به هزینه‌های اضافی شد، عاجز مانده است.

این شرکت ماه گذشته اعلام کرد این پروژه هسته‌ای احتمالا تا پایان سال 2018 به بهره‌برداری می رسد.

الکتریسیته دو فرانس در نامه 9 اکتبر خود به وزارت انرژی فرانسه به طور رسمی درخواست کرد تا ضرب الاجل تا 11 آوریل سال 2020 تمدید شود.

این گروهی فرانسوی به‌دنبال ساخت دو راکتور هسته‌ای با تکنولوژی مشابه در پروژه 25 میلیارد پوندی در هینکلی پونیت واقع در جنوب انگلستان است.

بر اساس روزنامه فرانسوی اکو، چین موافقت کرده که 33.5 درصد از سهام پروژه هینکلی پوینت را در توافقی که احتمالا در خلال سفر شی جینپینگ، رییس‌جمهور چین به بریتانیا اعلام می‌شود، خریداری کند.

انتهای پیام

کد N999715

وبگردی