آفتاب

دیدار معاون ظریف با هاموند، پشت درهای بسته

دیدار معاون ظریف با هاموند، پشت درهای بسته

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران و فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه در لندن در مورد مسایل دوجانبه و منطقه ای از جمله بحران سوریه و یمن به صورت شفاف و صریح مذاکره کردند.

به گزارش خبرآنلاین ، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران پس از این دیدار که در محل وزارت خارجه انگلیس و در پشت درهای بسته صورت گرفت به خبرنگاران ایرانی گفت: آقای هاموند در این دیدار مفصل و طولانی بر دعوت قبلی اش از اقای ظریف همتای ایرانی اش برای سفر به لندن و پیگیری مذاکرات قبلی در خصوص مسایل منطقه تاکید داشت .
معاون وزیر خارجه ایران گفت: در این دیدار به طور مشخص در مورد وضعیت کنونی در سوریه ، یمن و بحرین گفت وگوهای صریح و شفاف و در همین حال دیپلماتیک صورت گرفت .
وی افزود: در خصوص تمرکز بر راه حل سیاسی و برون رفت از مشکلات منطقه اتفاق نظر میان دو طرف وجود دارد .
امیر عبداللهیان در همین حال گفت: اما درخصوص مکانیزم ها و چگونگی برون رفت در مورد مسایل و مشکلات یاد شده تفاوت دیدگاه هایی وجود دارد.
وی اضافه کرد: همانطور که به وزیر خارجه انگلیس در این دیدار گفته شد اگر انگلیسی ها تلاش کنند واقعیت های صحنه را درک کنند می توانیم به یک منطقه امن و باثبات تر دست پیدا کرد .
امیرعبداللهیان همچنین گفت: قبل از دیدار با هاموند با آقای ' توبیاس ال وود' معاون وزیر خارجه انگلیس دیدار و در مورد روابط دوجانبه و موضوعات منطقه بحث و گفت وگوشد.
وی اضافه کرد: دراین دیدار بر ضرورت تسهیل در ارایه خدمات کنسولی به اتباع دو کشور و رفع برخی از موانع به رغم بازگشایی سفارتخانه ها در اول شهریور ماه گذشته، تصریح شد.
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران به دعوت مقامات انگلیسی و در پی سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران، شامگاه دوشنبه وارد لندن شد.
وی در این سفر دوروزه علاوه بر با مقامات وزارت خارجه انگلیس با مقامات پارلمانی و برخی از مسئولین انگلیسی نیز دیدار و گفت وگو خواهد داشت.

49310

کد N999686

وبگردی