آفتاب

هفته مثبت بورس پس از تایید برجام و بسته ضد رکود

هفته مثبت بورس پس از تایید برجام و بسته ضد رکود

بورس پس از تأیید برجام در مجلس، هفته مثبتی را سپری کرد و توانست بعد از مدت ها روند روبه رشد خود را هرچند آهسته ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاخص کل بورس طی هفته کاری سپری شده 375 واحد افزایش پیدا کرد تا آثازر روانی تصویب برجام خود را در بازار سرمایه نشان دهد گرچه باید به این روند آثار روانی بسته خروج از رکود را نیز اضافه کرد.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با ۳۳ واحد افزایش در رقم ۶۳۱۷۵ واحدی جای گرفت. بیش از ۶۰ درصد از نمادهای بورسی امروز را با کاهش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۲۶۸ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۴۵ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۲۷۳ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص بازار اول با 47 واحد افزایش به رقم 44053 واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با 65 واحد کاهش رقم 139082 واحد را تجربه کرد.

همچنین بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را  گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، بانک کارآفرین، مخابرات ایران، پتروشیمی مبین، سرمایه گذاری امید و توسعه معادن فلزات به نام خود اختصاص دادند.

از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات­ را بانک صادرات ایران، بانک ملت، توسعه معادن فلزات، پتروشیمی شازند (شاراک2)، بانک صادرات ایران(وبصادر2)، پارس خودرو، حق تقدم سیمان کردستان، پتروشیمی مبین، لیزینگ رایان سایپا، ایران ترانسفو(بترانس2) ایران خودرو و سایپا دیزل به نام خود ثبت کردند.

شاخص کل فرابورس اما روند معکوسی طی کرد و در پایان معاملات امروز با ۵ واحد کاهش در رقم ۷۰۱ واحدی متوقف شد. بیش از ۷۰ درصد از نمادهای فرابورسی امروز را با کاهش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنا معاملات بلوکی به ۴۲ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۲۲ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۴۷ هزار میلیارد تومان رسید.

 

22339

کد N999627

وبگردی