آفتاب
ریاض حداد:

سفر اسد به مسکو حامل پیام مهمی برای جهان است

سفر اسد به مسکو حامل پیام مهمی برای جهان است

«ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه با اشاره به سفر بشار اسد به مسکو، تصریح کرد: سفر اسد حامل این پیام برای جهان است که سرنوشت رهبران سوری را تنها ملت سوریه رقم می زند نه نیروهای خارجی.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه در اظهاراتی در خصوص سفر اخیر بشار اسد به مسکو، این سفر را «بسیار مهم» ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: سفر اسد به روسیه حامل این پیام برای جهان است که سرنوشت رهبران سوری را تنها ملت سوریه رقم می زند نه طرف های خارجی و بیگانه.

سفیر دمشق در مسکو تأکید کرد: هیچ دولتی حق ندارد در امور داخلی سوریه دخالت کرده و به دنبال تعیین سرنوشت رهبران سوری باشد.

ریاض حداد با تأکید بر اینکه بشار اسد و ولادیمیر پوتین در جریان دیدار با یکدیگر درباره لزوم مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند، تصریح کرد: پوتین در جریان این دیدار تأکید کرد حملات جنگنده های روسی به سوریه تا زمان نابودی تروریسم در منطقه ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، «بشار اسد» دیروز سه شنبه به روسیه سفر کرده و با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کرده است.

این سفر در حالی انجام شده که روسیه از ماه گذشته میلادی حملات خود به مواضع تروریست های حاضر در سوریه را آغاز کرده و ارتش سوریه نیز اخیرا موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

این اولین سفر خارجی بشار اسد از زمان آغاز بحران در این کشور از سال ۲۰۱۱ تا کنون است.

کد N999606

وبگردی