آفتاب

نعیم قاسم: اظهارات اعضای المستقبل بر تغییر معادله تاثیری نخواهد گذاشت

نعیم قاسم: اظهارات اعضای المستقبل بر تغییر معادله تاثیری نخواهد گذاشت

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که اعضای المستقبل بیهوده اظهاراتی را علیه حزب الله ایراد می‌کنند اما این اظهارات بر مواضع حزب و تغییر معادله تاثیری نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم هفتمین شب از ماه محرم گفت: ما در دوره اخیر و بیش از یک سال و نیم است که اظهارات اهانت باری را از سوی جریان المستقبل علیه حزب الله می‌شنویم ما همواره به برادران خود می‌گوییم که پاسخ آن‌ها را ندهید چراکه بیهوده صدای خود را بلند می‌کنند. فریاد آن‌ها هیچ تاثیری بر مواضع ما و تغییر معادله نخواهد گذاشت. آن‌ها صدای خود را بلند می‌کنند چون تصور می‌کنند که اگر دشنام بدهند و فریاد بزنند، موفق می‌شوند.

وی گفت: جریان المستقبل در مواضع سیاسی و مسائل زیادی شکست خورده است و اختلافات میان اعضای این جریان افزایش یافته است. مردم دیدند که چگونه وزرای عضو جریان المستقبل در دولت در زمان رخدادهای زندان رومیه دچار اختلاف شدند. درباره طرح امنیتی و بعدا درباره مذاکره با حزب‌الله به اختلافاتی برخوردند. برخی از اعضای این جریان خواهان ادامه مذاکرات هستند و برخی خواهان مذاکرات نیستند.

اخیرا نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان که عضو جریان المستقبل است اعلام کرده بود که از مذاکرات با حزب الله و دولت کناره‌گیری می‌کند. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز در پاسخ به جریان المستقبل گفته بود: "اگر می‌خواهید کناره گیری کنید بروید خدا به همراهتان."

نعیم قاسم تاکید کرد: دلیل آنچه در سوریه رخ می‌دهد حسن نیت ما برای مقابله با تروریسم تکفیری در زمانی مناسب است. اگر در زمان خود به سوریه نمی‌رفتیم و با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه همکاری نمی‌کردیم با گسترش تروریسم در جهان مواجه می‌شدیم و امروز به جایی نمی‌رسیدیم که در آن طرح آمریکایی-عربستانی-صهیونیستی دربرابر طرح مقاومت کم بیاورد.

انتهای پیام

کد N999582

وبگردی