آفتاب
با اشاره به نامه رهبری به رییس‌جمهور درباره برجام،

کوثری: نامه رهبری در مورد برجام برای همه فصل‌الخطاب است

کوثری: نامه رهبری در مورد برجام برای همه فصل‌الخطاب است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در مورد برجام بر لزوم عمل به تعهدات طرف غربی در جریان اجرای برجام تأکید کرد.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: نامه رهبری به رئیس جمهور در مورد برجام و ذکر الزامات نه‌گانه برجام برای همه دستگاه‌های اجرایی قوه مقننه و قوه قضائیه فصل‌الخطاب است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با نگاهی هوشمندانه مذاکرات هسته‌ای و توافق را مورد توجه داشتند و مسأله را بسیار دقیق هم به مجلس و هم به کسانی که نقدهایی داشتند منتقل می‌کردند و این نشان می‌دهد ایشان بسیار با حساسیت عمل کردند و تمام موارد را جمع‌بندی کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم بحث تحریم‌ها بوده که باید تضمین داده شود که در عین اینکه ما به تعهدات خود عمل می‌کنیم در قبال عمل به تعهدات طرف مقابل نیز بی‌تفاوت نباشیم. مثل توافق ژنو که ما تعهدات خود را به شکلی کامل انجام دادیم اما آمریکا و سایر کشورهای عضو گروه 1+5 به طور کامل تعهدشان را عملی نکردند. این در حالی است که پیش از آن هم رهبری آنها را بدعهد دانسته بودند و گفته بودند نمی‌شود به آنها اطمینان کرد.

کوثری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر الزامات برجام تصریح کرد: ایشان یادآوری کردند که باید موضوع به شکل دقیق و هوشیارانه دنبال شود و منافع ملی در آن مدنظر قرار گیرد. زیرا اجرای توافق از مهمترین مسائل در جریان این توافق بوده است. ما باید تعهدات خود را انجام دهیم و در عین حال طرف مقابل نیز به عهدش وفادار بماند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولتمردان باید در جریان اجرای برجام از عمل به تعهدات طرف مقابل نیز اطمینان حاصل کنند، گفت: رهبری در نامه خود به طرح مجلس در مورد برجام نیز اشاره کردند که به شکل محتاطانه تصویب و به عنوان قانون ابلاغ شده است. به هر حال یک سری نواقصی که در برجام بوده در این طرح جبران شده و ایشان نیز به این موضوع اشاره کردند.

انتهای پیام

کد N999564

وبگردی