آفتاب

پهلو گرفتن ناوگروه دریایی ایران در بندر آستاراخان روسیه

پهلو گرفتن ناوگروه دریایی ایران در بندر آستاراخان روسیه

ستاد منطقه نظامی جنوب روسیه اعلام کرد، ناوگروه دریایی ایران در یک بازدید دوستانه در آستاراخان پهلو گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ستاد منطقه نظامی جنوب روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک ناو کوچک توپخانه‌ای متعلق به روسیه روز چهارشنبه از ناوگروه دریایی ایران که متشکل از ناوشکن دماوند و دو ناوچه موشک‌انداز جوشن و پیکان است، استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، ناوگروه ایرانی در بازدید دوستانه خود از رودخانه ولگا عبور کرده و در اسکله ساحلی بندر آستاراخان در جنوب روسیه پهلو گرفته است.

این ناوگروه ایرانی قرار است تا عصر روز جمعه در آستاراخان باقی بماند. هم‌چنین قرار است ملوانان ایرانی با مقامات منطقه‌یی و فرماندهی ناوگروه دریایی روسیه در دریای خزر دیدار داشته باشند و مسابقات دوستانه والیبال و فوتسال برگزار کنند.

دفتر مطبوعاتی فرماندار منطقه آستاراخان پیش از این گفته بود که ناوگروه ایرانی قرار است صبح روز چهارشنبه وارد آب‌های روسیه در دریای خزر شود.

بر اساس گزارش تاس، ناوگروه دریایی ایران به عنوان بخشی از یک برنامه دوستانه برای توسعه و تقویت همکاری های بین‌المللی به این سفر رفته است. این ناوگروه پس از آستاراخان برای یک بازدید دوستانه دیگر به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خواهد رفت.

بازدیدهای دوجانبه میان کشتی‌های ایران و روسیه در دریای خزر طی دو سال اخیر به یک امر رایج تبدیل شده است.

انتهای پیام

کد N999528

وبگردی