آفتاب
با اشاره به نامه رهبری به رییس‌جمهور درباره برجام؛

تاکید ندیمی بر ضرورت رصد دائمی اجرای تعهدات 1+5

تاکید ندیمی بر ضرورت رصد دائمی اجرای تعهدات 1+5

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، دستگاه‌های اجرایی ، تقنینی، شورای عالی امنیت ملی و مردم را چهار دستگاهی عنوان کرد که می توانند پایش و رصد اجرای برجام را مورد توجه داشته باشند.

ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، در خصوص نامه رهبری به رئیس جمهور درباره ضرورت رصد اجرای صحیح برجام از سوی 1+5 گفت: در این زمینه ابتدا دستگاه دیپلماسی ما باید بر مذاکرات و پیگیری‌ لغو تحریم ها نظارت کند؛ همچنین شورای عالی امنیت ملی که مجموعه ای مرکب از مسئولان قوا است و بخشی از قانون هم متوجه این نهاد است می تواند در این زمینه نظارت خود را داشته باشد.

وی افزود:‌ دستگاه تقنینی به لحاظ نظارت بر اجرای قانون و رسانه ها و مردم نیز می‌توانند در خصوص رصد اجرای برجام نقش خود را ایفا کنند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص آژانس هم اظهار کرد: در این خصوص آژانس هم باید پایان پرونده گذشته و حال را اعلام کنند و در این مرحله همراهی داشته باشد در غیر این صورت این امکان وجود دارد که هر روز بهانه‌ای را پیش بکشد.

وی ادامه داد: ما باید دائما موضوعات مربوط به هسته‌ای و مذاکرات و به ویژه تحریم ها را رصد کنیم که طرف خارجی یا 1+5 آن‌ها را رعایت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اهداف فرمایش رهبری در این زمینه نیز اظهار کرد: با توجه به سوابق و تجربیاتی که داریم نباید به دشمن اعتماد کنیم زیرا همواره فریب کاری و نقض عهد آن‌ها را دیده ایم که با رژیم صهیونیستی هم دوستی داشته‌اند که لازم است به دشمن به ویژه آمریکا اعتماد نداشته باشیم.

انتهای پیام

کد N999482

وبگردی