آفتاب
با اشاره به نامه رهبری درباره برجام

صالحی: سعی می‌کنیم فریب طرف مقابل را در اقدامات پیش‌رو نخوریم

صالحی: سعی می‌کنیم فریب طرف مقابل را در اقدامات پیش‌رو نخوریم

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رییس‌جمهور در مورد نحوه اجرای برجام و هم‌چنین وظایفی که در این چارچوب برعهده سازمان انرژی اتمی است، گفت: ما سعی می‌کنیم کاملاً نعل به نعل تابع فرمان مقام معظم رهبری باشیم و دستورات ایشان را به طور کامل اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌اکبر صالحی در حاشیه مراسم ختم حاج احمد فهیما یکی از دیپلمات‌های کشورمان که در حادثه فاجعه‌بار منا جان خود را از دست داد در مورد نامه امروز رهبری گفت:‌ ما از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم. ایشان همواره حامی ما بوده‌اند و در پیشبرد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان و به سرانجام رساندن این موضوع و پایان پرونده ساختگی هسته‌ای کشورمان نقش بسیار مهمی داشته‌اند و نقش ایشان بی ‌بدیل است.

صالحی با اشاره به نامه امروز رهبری فت: ما سعی می‌کنیم که کاملاً نعل به نعل تابع فرمان ایشان باشیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که خدای ناکرده فریب طرف مقابل را در اقدامات پیش‌رو نخوریم و با حمایت مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور وظایف خود را در این راستا به خوبی به پیش ببریم تا ضمن حفظ ساختار فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بتوانیم آن را نیز گسترش دهیم. به خصوص در به‌کارگیری این دستاوردهای هسته‌ای در زمینه صنعت، سلامت، کشاورزی و دیگر صنایع.

او هم‌چنین به برنامه‌های این سازمان در مورد ایجاد و ساخت نیروگاه‌های جدید اشاره کرد و گفت: به زودی درماه‌های آینده کلنگ بیمارستان تخصصی هسته‌ای نیز زده خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که ما وارد فاز جدیدی شده‌ایم، گفت: در واقع فازی که می‌توانیم شاهد گسترش فعالیت‌های‌مان و شتاب‌گیری آن در این عرصه باشیم. به خصوص در ایجاد و ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای و هم‌چنین تولید آب شیرین به خصوص برای نواحی جنوبی کشورمان.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی در مورد تضمین‌هایی که مقام معظم رهبری در این نامه دستور داده‌اند که ایران آن را کسب کند، تأکید کرد: همانط‌ور که اشاره کردم ما تمام تلاش‌های خود را به کار خواهیم گرفت که دستورات ایشان را نعل به نعل رعایت کنیم.

انتهای پیام

کد N999481

وبگردی