آفتاب
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه به ایسنا خبر داد:

اختصاص اعتبار برای مشوق‌های صادراتی در بسته اقتصادی دولت

اختصاص اعتبار برای مشوق‌های صادراتی در بسته اقتصادی دولت

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس در روند بررسی و تصویب برجام به منافع ملی توجه ویژه داشت.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، افزود: درباره تصویب برجام در مجلس نگاه جمیع نمایندگان این بود که ما نمی‌توانیم مسائل سیاسی و اجتماعی مملکت را با سلیقه‌ها و دیدگا‌ه‌های متفاوت گره بزنیم.

وی تأکید کرد: مجلس در روند بررسی و تصویب کلیات و جزئیات برجام، به منافع ملی توجه ویژه داشت، چرا که ما نمی‌توانیم مسائل سیاسی و اجتماعی مملکت که به صورت مستقیم بر زندگی مردم تاثیر گذار است را با سلیقه ها و دیدگاههای متفاوت گره بزنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان با بیان اینکه ما خود را برای دوران پسا تحریم آماده می‌کنیم، گفت: اکنون با این لغو تحریم ها صنایع می‌توانند دوباره روح تازه‌ای بگیرند.

اختصاص اعتبار برای مشوق های صادراتی در بسته جدید اقتصادی دولت

کاتب درخصوص بسته جدید اقتصادی شش ماهه دوم 94 که در دستور کار دولت است گفت: یکی از مواردی که در این بسته مورد توجه قرار دارد اعتبار برای مشوق های صادراتی است که در این خصوص 200 میلیارد تومان به بخش کشاورزی برای صادرات غیر نفتی و 200 میلیارد تومان به بخش صنعت برای صادرات غیر نفتی قرار داده شده است.

وی گفت: این کمک می‌تواند برای رونق توسعه اقتصادی بسیار مفید باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 7500 میلیارد تومان از اعتبارات منابع عمومی را به پروژه های عمرانی کشور اختصاص خواهیم داد و اگر پروژه های عمرانی فعال شود تولید هم رونق خواهد داشت.

با رشد صنایع می‌توان اقتصاد تک بعدی نفت ایران را نجات داد

کاتب گفت: اقتصاد تک بعدی نفت ایران اگر ادامه داشته باشد اقتصاد ما هیچ وقت پویا و سربلند نخواهد شد.

وی ادامه داد: این نگاه باید در درون مجلس، دولت و ملت به وجود بیاید به عنوان مثال دولت ترکیه برای 5 سال آینده پیش بینی کرده است که باید 1000 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N999415

وبگردی