آفتاب

شانس اول دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کیست؟

شانس اول دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کیست؟

ایسنا نوشت: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی کالج امرسون نشان می‌دهد، هیلاری کلینتون در صورت حذف گزینه جو بایدن، سه برابر بیشتر از برنی ساندرز در انتخابات آتی ریاست جمهوری رای کسب خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس نتایج این نظرسنجی هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها 68 درصد آرا و ساندرز 20 درصد آرا‌ء را به دست آورده‌اند.

در این میان امیدی به گزینه‌های دیگر دموکرات‌ها نیست. در این نظرسنجی مارتین اومالی 5 / 2 درصد و جیم وب که احتمال می‌رود تا پنج شنبه از این رقابت سیاسی کناره گیری کند، تنها یک درصد آرا را به دست آوردند.

دو درصد دیگر به "سایر کاندیدا" رای داده در حالی که 6 درصد هم اعلام کردند هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

براساس نظرسنجی‌های ملی رقابت اصلی بین بایدن، کلینتون و ساندرز در جریان است اما امرسون در این نظرسنجی خود تصمیم گرفت تا بایدن را از بین گزینه‌ها حذف کند تا تغییر در نتایج را بسنجد.

بایدن در حالی به صورت جدی تصمیم به ورود به میدان رقابت را دارد که به نظر می‌رسد بر بار احساسی ناشی از مرگ پسرش حساب کرده است. با این حال بسیاری از دموکرات‌ها معتقدند اکنون برای او تلاش جهت رسیدن به ریاست کاخ سفید دیر است.

در آن طرف اما کلینتون به نظر می‌رسد پس از اجرایش در اولین دور مناظرات کاندیداتوری حزبش جایگاه وی را به عنوان نامزد دموکرات‌ها قدرت بخشید.

52261

کد N999297

وبگردی