آفتاب

لاریجانی: ایران از نقش آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می کند

لاریجانی: ایران از نقش آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می کند

ایرنا نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از نقش آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می کند چراکه این اقدام مسکو با نگاه واقع بینانه و درخواست قانونی دولت سوریه انجام می شود.

علی لاریجانی پیش از عزیمت به سوچی روسیه در فرودگاه مهرآباد، هدف از سفر به این کشور را شرکت و سخنرانی در دوازدهمین نشست سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح (نشست نخبگان والدای) با عنوان غلبه بر منطق منازعات در دنیای فردا عنوان کرد.

وی یادآور شد: در این نشست که با محور تهدیدهای مهم جهانی و منطقه ای برگزار می شود، برخی کشورها شرکت دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:با توجه به بحران های مهمی که در منطقه وجود دارد طبعا یکی از محورهای اصلی این نشست به هم ریختگی شرایط امنیت منطقه است که احتیاج به همگرایی و نقش آفرینی کشورهای مسوولیت پذیر در این موضوع است. این نشست فرصت مغتنمی است که تحلیل روشن تری از منطقه ارایه کنیم البته دیگر کشورها هم نظراتی در این زمینه دارند که اراده ها باید به حل مسایل پیچیده در منطقه معطوف شود. البته از این فرصت می توان استفاده کرد و با مسوولان مربوطه در این زمان محدود در سوچی مذاکرات کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط فعلی با توجه به فضایی که در منطقه وجود دارد و ماجرا جویی هایی که شکل گرفته و ادامه دارد ما از نقش آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می کنیم چرا که این اقدام روس ها با نگاه واقع بینانه و به درخواست قانونی دولت سوریه انجام شده است.

لاریجانی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم امری تاکتیکی و مقطعی نیست و باید با توجه به افزایش اقدامات تروریستی در منطقه باید برای مقابله با آنها طرحی مدون داشت. هر چه کشورهای ذی نفوذ برای رفع این معضل به منطقه کمک کنند آن را امنیت تلقی می کنیم.

وی با بی تاثیر خواندن ائتلاف آمریکایی- غربی در یک سال گذشته گفت: این ائتلاف نتوانست تاثیری زیادی برای مقابله با تروریسم داشته باشد و باعث شد آنها جری تر شوند. نقش کشورهای موثر و ذی نفوذ در مبارزه با تروریسم مثبت، سازنده و بسیار مهم است.

2727

 

 

کد N999230

وبگردی