آفتاب
در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس جمهور:

رهبری اجازه نداد دولت قانون اساسی را تحریف کند

رهبری اجازه نداد دولت قانون اساسی را تحریف کند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درواکنش به اظهارات جهانگیری مبنی بر اینکه با بزرگواری رهبری مجلس وارد بررسی برجام شدگفت:رهبری اجازه نداند دولت قانون اساسی راتحریف کرده و مجلس را در پرونده برجام دور بزند.

عطاء الله سلطانی صبور در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور در خصوص بررسی برجام در مجلس گفت: رهبری انقلاب حافظ ارزشهای نظام و مصالح ملی، قانون اساسی، اسلامیت و جمهوریت نظام هستند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون اساسی، هرگونه مقاوله نامه و عهدنامه ای که کشور را ملزم به اجرای تعهداتی کند باید به تصویب مجلس برسد. رئیس جمهور نیز بر اجرای این قانون اساسی قسم یاد کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: دولت با طرح این ادعا که برجام مقاوله نامه نیست و نیاز به تصویب مجلس ندارد، می خواست تنها از مجرای قوه مجریه و شورای امنیت، برجام را اجرایی کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در راستای اجرای قانون اساسی، تاکید کردند که مجلس نیز باید برجام را بررسی کند. در همین راستا، کمیسیون برجام برای تهیه گزارشی از نقاط ضعف و قوت برجام تشکیل شد.

سلطانی با تاکید بر اینکه: برجام در مجلس به تصویب نرسیده است، گفت: مجلس طرحی را به تصویب رساند که طبق آن چارچوب های اجرای برجام را مشخص کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان عدم بررسی برجام در مجلس را به معنای دور زدن قانون خواند و گفت: برجام متنی تعهدآور است که باید در مجلس بررسی می شد و باید رئیس جمهور بررسی برجام را به مجلس ارجاع می داد و امروز آقای روحانی باید پاسخ دهد که چرا می خواست مجلس را دور بزند؟

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری همیشه بزرگوار هستند و بر اجرای قانون تاکید دارند، گفت: رهبری انقلاب وظیفه مجلس را به مجلس گوشزد کردند و از تحریف قانونی اساسی جلوگیری نمودند.

نماینده رزن به دولت توصیه کرد: اقتصادی مقاومتی را اجرا کند و به حل مشکلات مردم همت گمارد.

ادامه پروژه بورسیه ها در دانشگاه پیام نور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید مشکلاتی را که به آن مربوط می شود را حل کند، گفت: در قضیه بورسیه ها به راحتی حق دانشجویان دکترا را ضایع کردند و امروز با منت می خواهند حق آنها را به آنها بازگردانند.

وی با انتقاد از روند پیمانی مشروط در دانشگاه های پیام نور گفت: متاسفانه با اساتید دانشگاه پیام نور قرارداد ۶ ماهه بسته اند.

سلطانی صبور با بیان اینکه آقای وزیر علوم فردی متدین و متعهد هستند، گفت: متاسفانه گروهی در وزارت علوم که پرونده بورسیه ها را شروع کردند، امروز نیز اساتید دانشگاه ها را هدف قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: این افراد تهمت بزرگی در قضیه بورسیه ها به نظام و دانشجویان زده اند.

به گزارش مهر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات گفت: روال برجام می توانست این قدر طولانی نشود، اما مقام معظم رهبری با بزرگواری اعلام کردند که مجلس این کار را بررسی کند؛ این در شرایطی است که خوشحالیم تمام افرادی که به این توافق نکته ای داشتند و این فرصت را پیدا کردند که به حق یا ناحق نکات خود را مطرح کنند.

کد N999224

وبگردی