آفتاب
رویترز خبر داد:

نیروهای داوطلب مردمی عراق خواستار حمله روسیه به داعش هستند

نیروهای داوطلب مردمی عراق خواستار حمله روسیه به داعش هستند

نیروهای داوطلب مردمی عراق از نخست وزیر این کشور خواسته اند موضوع حمله هوایی روسیه به مواضع داعش در عراق را مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز در خبر خود به نقل از افرادی که اشاره ای به نام آنها نکرده می نویسد که گروه های شبه نظامی که برای مبارزه با داعش با دولت همپیمان شده و بصورت داوطلب ذر میادین جنگ حضور دارند از «حیدر العبادی» خواسته اند تا روسیه بخواهد حملاتی را علیه مواضع داعش در عراق انجام بدهد.

روسیه از ماه گذشته میلادی پس از توافق با ایران، عراق و سوریه حملات هوایی خود به مواضع گروه های تروریستی در سوریه را آغاز کرد که البته این کار با مخالفت شدید ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مواجه شد.

در همین رابطه و با قوت گرفتن احتمال حمله روسیه به مواضع داعش در عراق، روز گذشته ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به بغداد رفت و صراحتا اعلام کرد که در شرایط فعلی نیازی به حمله روسیه به مواع داعش در عراق نیست.

در این میان گویا آمریکا به بغداد فشار می آورد تا همکاری های خود با روسیه را در مبارزه با داعش کاهش داده و خواستار حمله هوایی روسیه به مواضع این گروه تروریستی در عراق نشود.

بر اساس شواهد موجود گویا تضعیف موقعیت تروریست ها در عراق و سوریه و در مقابل آن تقویت مواضع محور مقاومت به زیان منافع ائتلاف ضد داعش است از همین رو آمریکا و متحدانش به مخالفت با حملات روسیه به مواضع گروه های تروریستی ادامه می دهند.

کد N999214

وبگردی