آفتاب
مداحی جدید عربی- فارسی مطیعی؛

یمن، عراق و شام و بحرین و منا/ داره این روزا رنگ و بوی کربلا

یمن، عراق و شام و بحرین و منا/ داره این روزا رنگ و بوی کربلا

حاج میثم مطیعی در شب ششم محرم در مداحی عربی و فارسی به بازخوانی حوادث این روزهای جهان اسلام به ویژه در یمن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دهه اول محرم در حالی از نیمه گذشته که هر روز اخبار جانسوزی از سرتاسر یمن به گوش می رسد. خبرهایی که از شهادت زنان و کودکان مظلوم در این کشور اسلامی در اثر حملات رژیم عربستان حکایت دارد. خونین کردن ماه محرم شیعیان توسط سعودی ها فقط منحصر به یمن نبوده و چند سالی است که مردم مظلوم بحرین نیز در آتش جنایت و حماقت آل سعود می سوزند و برای احقاق حقوق شان مبارزه می کنند.

حاج «میثم مطیعی» که به مداحی های انقلابی و متناسب با مسائل روز، شهره است در شب ششم محرم در هیئت میثاق با شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(ع) در اثری عربی- فارسی به بازخوانی حوادث این روزهای جهان اسلام خصوصا در یمن پرداخت. در شعر عربی این اثر که توسط شاعر یمنی «حسن المرتضى» سروده شده، المرتضی یمنی ها را ملت شجاعی معرفی می کند که فریادشان یا حسین است و برای پیروزی به پا خواسته اند. شاعر در بخشی از این شعر با اشاره به ایستادگی و پایداری آنها در برابر حملات بزدلانه آل سعود تاکید می کند که یمنی ها محبت اهل بیت(ع) را با چیز دیگری عوض نمی کنند و به زودی با ضربات حیدری معجزاتی را رقم زده و با ضرباتی مهلک سعودی ها را شکست خواهند داد. 

«محسن رضوانی» شاعر جوان و با استعداد هم شعر فارسی این مداحی وزین را سروده است که در ادامه ابیات عربی، با اشاره به استواری فرزندان علی (ع) آنها را همچون عابس عاشقان شهادت معرفی می کند که جز حسین (ع) با کسی عهد اخوت نبسته اند. رضوانی با اشاره به حوادث خونین یمن، عراق، شام، بحرین و منا که این روزها رنگ و بوی کربلا گرفته اند تاکید می کند که زیر بار ذلت امان نامه دشمن نخواهیم رفت و عباس گونه آنها را سرجای شان می نشانیم.

گفتنی است حسن المرتضی از شعرای مطرح یمنی است که در جریان حملات ۷ ماه گذشته عربستان، خانواده اش بر اثر تخریب منازل شان از تعز و صعده آواره شده و در صنعا ساکن شده اند و برخی از آنها به دلیل بمباران مساجد به شدت مجروح بوده به حدی که امکان انتقال شان به خارج از یمن برای درمان هم فراهم نیست. همچنین در حالی ۴ جوان از نزدیکان وی در صحنه نبرد با مزدوران عربستان به شهادت رسیده اند که چندین نفر از آنها هم اسیر شده اند. 

برای مشاهده و دریافت متن شعر و فایل صوتی آن کلیک کنید.

 

کد N999213

وبگردی