آفتاب
در نشستی خبری:

برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل اعلام شد

برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل اعلام شد

محسن محبی شعار هفته پدافند غیرعامل را «مصون‌سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت» اعلام کرد و گفت: در ۷۰۰ مدرسه کشور برای هفته پدافند غیرعامل صبحگاه دانش‌‌آموزی پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن محبی در نشست خبری که صبح امروز در سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل از چهارم آبان ماه شروع و تا دهم این ماه ادامه دارد، اظهار داشت: شعار هفته پدافند غیرعامل «مصون‌سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت» است.

وی افزود: امسال چهارمین سال گرامیداشت پدافند غیرعامل است و بر اساس مفاد اساسنامه که ما را یک سازمان لشگری و کشوری تعریف کرده، رویکردهای جدیدی را خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه تمام روزهای هفته پدافند غیرعامل، شعارهایی خواهد داشت، تصریح کرد: شعار اولین روز پدافند غیرعامل «اقتدار ملی در سایه پیشرفت علم و دانش بومی پدافند غیرعامل» است؛ شعار دومین روز هفته پدافند غیرعامل «جامعه سالم، محور پایداری ملی» خواهد بود؛ شعار سومین روز هفته پدافند غیرعامل «ارتقای آمادگی، اقتدار درون‌زا، امنیت پایدار» است.

محبی ادامه داد: شعار چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل «اقتصاد مقاومتی با همدلی و همزبانی دولت و ملت»، شعار پنجمین روز «مدیریت جهادی، بسیج و مصون‌سازی جامعه»؛ شعار ششمین روز «استانداردسازی و مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها و سرمایه ملی» و شعار روز آخر هفته پدافند غیرعامل «مصون‌سازی سرمایه‌های ملی در فضای سایبری» است.

وی تصریح کرد: دستورالعمل پدافند غیرعامل که به دستگاه‌های کشور ابلاغ شده است، آنچه که بایستی در دستگاه اتفاق بیفتد، پیش‌بینی شده و هدف‌ها را قید کرده‌ایم.

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اهداف هفته پدافند غیرعامل که در دستورالعمل برای دستگاه‌ها ارسال شده‌ است، افزود: این اهداف عبارتند از؛ ۱. گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی فرهنگ در سطح جامعه ۲. معرفی ضرورت‌ها، کارکردها و فعالیت‌های پدافند غیرعامل در سطح جامعه ۳. گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه.

محبی خاطرنشان کرد: در هفته پدافند غیرعامل تمرکز ما بیشتر بر گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساخت سریال ۱۳ قسمتی در حوزه پدافند زیستی نیز در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل است. همچنین ۱۰ مورد تیزر در دستور کار قرار داشت که برای پخش به صدا و سیما ارسال شده است.

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ۳۰ نفر کارشناس برای معاونت صدا معرفی خواهیم کرد، افزود: این کارشناس‌ها بخشی از آن چیزی که در پدافند غیرعامل اتفاق می‌افتد را به اطلاع مردم شریف خواهند رساند.

محبی اظهار داشت: برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل در سه سطح ملی، دستگاهی و استانی تعریف شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش‌ها در هفته پدافند غیرعامل، ادامه داد: تمام استان‌ها در طول هفته رزمایش‌های پدافند غیرعامل برگزار می‌کنند.

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: همچنین در ۷۰۰ مدرسه کشور صبحگاه دانش‌آموزی پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی از این مدارس در تهران است.

محبی در خصوص سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته پدافند غیرعامل، گفت: قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، مدیران کل سازمان پدافند غیرعامل سخنرانی خواهند کرد. روز پدافند غیرعامل مصادف است با جمعه (هشتم آبان ماه) و در این روز سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین دوره کارشناسی ارشد اقتصاد مقاومتی همزمان با هفته پدافند غیرعامل در دانشگاه مالک‌اشتر افتتاح می‌شود.

 

 

کد N999169

وبگردی