آفتاب
یادداشت بین الملل؛

دلالتهای دیدار اسد با پوتین/قدرت‌نمایی محور مقاومت در کرملین

دلالتهای دیدار اسد با پوتین/قدرت‌نمایی محور مقاومت در کرملین

سفر «بشار اسد» به روسیه در حالیکه سوریه کانون بزرگترین توطئه غربی-عربی برای براندازی وی است نشان از استحکام جبهه مقاومت در برابر توطئه های چهار سال گذشته دارد.

گروه بین الملل - عبدالحمید بیاتی: کاخ کرملین در بیانیه ای از سفر رئیس جمهور سوریه به مسکو خبر داد و اعلام کرد: در دیدار بشار اسد و پوتین ادامه مبارزه با گروههای تروریستی مورد بحث قرار گرفت.

اسد دیروز سه شنبه به روسیه سفر کرده و با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کرده است. این سفر در حالی انجام شده که روسیه از ماه گذشته میلادی حملات خود به مواضع تروریست های حاضر در سوریه را آغاز کرده و ارتش سوریه نیز اخیرا موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

سفر خارجی عالیترین مقام کشوری که تروریست هایی از اغلب کشورهای جهان در آن فعال هستند و از جانب کشورهای غربی و عربی نیز حمایت می شوند نشان می دهد اقداماتی که در این مدت علیه وی انجام شده راه به جایی نبرده و او از بقای حکومت خود مطمئن است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی گرفتار ناآرامی شد. این ناآرامی ها با مداخله کشورهای غربی و عربی و حمایت آنها از گروه های شورشی خیلی زود تبدیل به یک بحران شد و گسیل شدن تروریست های دیگر کشورها به سمت سوریه موجب شد تا این بحران شکل پیچیده ای به خود بگیرد.

از سال ۲۰۱۱ تا کنون کشورهای حامی تروریست ها و گروه های شورشی از هیچ تلاشی برای ساقط کردن حکومت قانونی سوریه دریغ نکردند و در این راه حتی با تشکیل گروهی با نام ائتلاف ضد داعش اعلام کردند که قصد مبارزه با تروریست ها را دارند اما این ائتلاف به جای آنکه بلای جان تروریست ها باشد عاملی شد تا این گروه ها حضور خود در سوریه و عراق را گسترش دهند.

در اصل هدف ائتلاف ضد داعش آن بود تا قدرت ارتش سوریه و گروه های تروریستی را متعادل سازند تا این منطقه همچنان صحنه ناآرامی باشد تا بدین وسیله هم بهانه حضور آنها در خاورمیانه فراهم باشد و هم با فشار آوردن بر یک دولت ضعیف شده منافع بیشتری را در خاورمیانه بدست بیاورند.

اما در این میان محور مقاومت که پیشتر در جریان جنگ ۳۳ روزه لبنان قدرت خود را به رخ رژیم صهیونیستی کشیده بود نشان داد که توطئه های غربی و عربی در سوریه راه به جایی نخواهد برد.

این محور در سوریه تا کنون قدرت خود را به خوبی به رخ دشمنان کشیده است. یکی در سال ۲۰۱۳ زمانیکه کشورهای غربی و عربی با بهانه قرار دادن حمله شیمایی در سوریه و مسئول معرفی کردن دولت سوریه در این حمله در حال آماده کردن مقدمات حمله آمریکا به این کشور عربی بودند. در آن زمان محور مقاومت وارد عمل شد و با پیشنهاد خارج کردن تسلیحات شیمایی از سویه و انهدام آنها موجب شد تا این دسیسه نقش بر آب شود.

مورد دیگر نیز در ماه های اخیر رخ داد زمانیکه آمریکا و متحدانش به بهانه تقویت گروه های ش.رشی به اصطلاح میانه رو در حال تجهیز تروریست های حاضر در سوریه به سلاح های سنگین بودند محور مقاومت متشکل از ایران، روسیه، عراق و سوریه خبر از توافقی نظامی داده و متعاقب آن حملات هوایی روسیه به مواضع تروریست های حاضر در سوریه آغاز شد.

همزمان با این حملات ارتش سوریه نیز عملیات های زمینی جدیدی را علیه مناطق تحت اشغال تروریست ها آغاز کرد و به پیروزی های چشمگیری در این رابطه رسید.

این موفقیت ها در حالی به ثبت رسید که از چندی قبل کشورهای خواهان براندازی اسد موضع قبلی خود را تغییر داده و همگی از تشکیل دولت انتقالی با حضور اسد به عنوان راه حلی برای پایان بحران سوریه موافقت کرده اند.

سفر بشار اسد به روسیه در حالیکه کشورهای حامی تروریست ها تمامی رفت و آمدها در سوریه و همچنین فعالیت های روسیه در این کشور عربی را زیر نظر دارند نشان از توان بالای نظامی محور مقاومت دارد.

ایران و روسیه پس از حصول توافق هسته ای حرکت مشترکی در مورد سوریه آغاز کرده اند که این حرکت در حال نتیجه دادن است و سفر بشار اسد به روسیه نیز نشان  می دهد که اوضاع سوریه علیرغم توطئه های غربی-عربی رو به بهبود است و همین امر موجب افزایش امیدها برای پایان بحران سوریه شده است.

کد N999122

وبگردی