آفتاب
لاریجانی پیش از ترک تهران:

ایران از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند

ایران از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما از نقش آفرینی روسیه در مقابل تروریسم حمایت می‌کنیم مخصوصا از این جهت که دید واقع بینانه به موضوع دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی پیش از ترک تهران به مقصد سوچی در جمع خبرنگاران دلیل این سفر را تشریح کرد و گفت: سفر کوتاه یک روزه و در واقع ۲۴ ساعته به روسیه داریم و در آنجا یک کنفرانس درباره مسائل جنگ و صلح و تهدیدات مهم جهانی و منطقه برگزار می‌شود.

در این کنفرانس مهمان‌هایی از کشورهای مختلف شرکت می‌کنم و بنده نیز سخنرانی دارم.

وی با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای اظهار داشت: با توجه به بحران‌های مهمی که در منطقه وجود دارد طبیعتا یکی از محورهای بحث ما در این کنفرانس بهم ریختگی در شرایط امنیت منطقه است.

رئیس قانونگذاری کشور تاکید کرد: در این شرایط طبعا احتیاج به همگرایی و نقش آفرینی کشورهای مسئولیت پذیر در این موضوع وجود دارد.

لاریجانی با بیان اینکه باید از فرصت این کنفرانس استفاده کرد، ادامه داد: وقت را باید مغتنم شمرد و تحلیل روشنی در این کنفرانس از منظر خودمان ارائه کنیم، البته دیگران هم نظراتی در این زمینه دارند، بنابراین باید اراده‌ها به حل مسائل پیچیده منطقه معطوف شود.

وی با بیان اینکه می‌توان از این فرصت استفاده کرد و مذاکراتی با مسئولان مربوطه به حدی که زمان وجود دارد، داشته باشیم، اظهار داشت: در شرایط فعلی با توجه به فضایی که در منطقه وجود دارد و ماجراجویی‌های که شکل گرفته است و ادامه پیدا می‌کند ما از نقش آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: مخصوصا از این جهت که این کشور یک دید واقع گرایانه به این موضوع دارد. روسیه پس از درخواست دولت سوریه به کمک آن‌ها شتافتند، آن‌ها یک روال قانونی و منطقی را دنبال کردند.

لاریجانی توضیح داد: مبارزه با تروریست موضوع تاکتیکی و مقطعی نیست، با توجه به در جریان‌های تروریستی در منطقه باید یک طرح مدون و نسبتا طولانی‌تری را در نظر بگیریم لذا هرچه در این زمینه با کشورهای ذی نفوذ گفت‌وگو داشته باشیم مسئولیت و آرامش منطقه کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: در یک سال گذشته ائتلاف‌هایی در این خصوص به وجود آمد ولی نتوانستند تاثیرگذاری روشنی به هر دلیلی داشته باشند، همین موضوع باعث جری‌تر شدن تروریست‌ها در منطقه شد، بنابراین این ائتلاف‌ها نه تنها فایده‌ای نداشت بلکه به جری‌تر شدن تروریست‌ها کمک کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور کشورهایی که نقش مثبتی برای ایجاد امنیت در منطقه داشته باشند، مهم است و ما از این فرصت برای گفت‌وگوها در این باره می‌توانیم استفاده کنیم.

کد N999113

وبگردی