آفتاب
با تشدید بحران آوارگان در اتحادیه اروپا؛

اسلوونی اختیارات ارتش را برای کمک به پلیس گارد مرزی افزایش داد

اسلوونی اختیارات ارتش را برای کمک به پلیس گارد مرزی افزایش داد

تشدید بحران آوارگان در اتحادیه اروپا سبب شده تا پارلمان اسلوونی قانون جدیدی را تصویب کند و به ارتش برای کمک به پلیس مرزها قدرت بیشتری دهد که براساس آن سربازان ارتش از حالا به بعد این قدرت را دارند که در شرایط بسیار ویژه مداخله کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، این قانون جدید روز چهارشنبه با موفقیت تصویب شد و به نیروهای ارتش اجازه می‌دهد تا به تضمین امنیت مرزهای اسلوونی در بحبوحه سیل هزاران آواره کمک کنند.

سربازان ارتش اسلوونی در حال حاضر این قدرت را دارند که در زمان عدم حضور پلیس در محل تصمیم گیری کنند. در حال حاضر به ارتش پیشنهاد شده تا از این هفته تحت نظارت پلیس اقدامات کمکی خود را آغاز کند.

این قانون به دنبال مذاکرات پنج ساعته در پارلمان با 66 رای موافق و پنج رای مخالف اکثریت دو سومی لازم را به دست آورد و تصویب شد. این قدرت‌های جدید ارتش برای یک دوره سه ماهه تفویض شده اما ممکن است این مدت تمدید شود.

از روز شنبه 20 هزار مهاجر به اسلوونی که دو میلیون نفر جمعیت دارد، رسیده‌اند.

دولت این کشور قصد دارد برای رسیدگی به نگرانی‌های مالی و امنیتی از اتحادیه اروپا کمک بگیرد.

میرو سرار، نخست وزیر اسلوونی پیش از رای گیری روز چهارشنبه گفت: روز چهارشنبه رسما از اتحادیه اروپا سیاستی برای پشتیبانی و کمک مالی را خواستار خواهیم شد.

نخستین اتوبوس حامل آوارگان روز شنبه به مرز اسلوونی - کرواسی رسید. فورا پس از آن 40 اتوبوس دیگر به این منطقه وارد شدند.

اسلوونی تاکنون با توقف تمامی قطارها در مسیر اسلوونی - کرواسی اقداماتی را برای جلوگیری از سیل آوارگان انجام داده است.

انتهای پیام

کد N999091

وبگردی