آفتاب

الزعبی: کوبا و کره شمالی در ائتلاف ایران، روسیه و سوریه حضور ندارند

الزعبی: کوبا و کره شمالی در ائتلاف ایران، روسیه و سوریه حضور ندارند

وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که کشورش وارد جنگ ماهیتی علیه تروریسم شده است و تحرکات نظامی مستقیم روسیه به این دلیل صورت گرفت که مساله فراتر از مرزهای جغرافیایی شده است و به امنیت بین‌المللی از جمله امنیت روسیه و امنیت منطقه به صورت کلی لطمه وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در سخنانی خاطرنشان کرد: جنگی که سوریه وارد آن شده است، نبردی میان طرح تروریسم و طرح تمدن انسانی است. روس‌ها و ایرانی‌ها نیز همین اراده را در همکاری با سوریه در مقابله با تروریسم دارند و این کار را صرف نظر از وجود اسرائیل انجام می‌دهند و هماهنگی کامل در نقش‌ها با سوریه دارند.

وی با تکذیب پیوستن کشورهایی چون کوبا و کره ‌شمالی به ائتلاف سوریه، ایران و روسیه در مقابله با داعش، تصریح کرد که این کشورها دوست سوریه هستند و روابط و احترام متقابلی میان آنها برقرار است و زمانی که سوریه از دوستانش و برادرانش کمک بخواهد، این مساله را پنهان نخواهد کرد و منتظر اجازه هیچ کسی نمی‌ماند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: گسترش دامنه این ائتلاف بر مبنای منافع ملی سوریه و بنا به درخواست قانونی از سوی دولت سوریه صورت می‌گیرد و حضور روسیه کافی است و حضوری حمایتی و شجاعانه است.

الزعبی عنوان داشت: مردم و ارتش سوریه و رهبری این کشور تغییراتی را در مواضع سیاسی برخی از کشورها تحمیل کردند اما برخی از این تغییرات هنوز محدود است و نمی‌توان برای آغاز فعالیت سیاسی به آنها تکیه کرد.

این مقام سوری اظهار کرد: نقش آمریکا در "مقابله با تروریسم" بسیار با نقش روسیه در اهداف و ابزارها و نتایج آن فرق می‌کند. آمریکایی‌ها از "مخالفان میانه‌رو" صحبت کردند و تعدادی از آنها را آموزش دادند که بعدا مشخص شد آنها از جبهه تروریستی النصره هستند و آمریکایی‌ها هم می‌دانند که این افراد تروریست هستند.

انتهای پیام

کد N999090

وبگردی