آفتاب

تاکید استاندار اردبیل بر رعایت استانداردها و برندسازی کالاهای تولیدی

تاکید استاندار اردبیل بر رعایت استانداردها و برندسازی کالاهای تولیدی

استاندار اردبیل گفت: باید به سمتی برویم که تولید همه کالاها مطابق استانداردها باشد که این امر در کنار تامین سلامت مردم، فعالیت واحدهای تولیدی را نیز رقابت پذیر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل ، مجید خدابخش در دیدار تولیدکنندگان نمونه استان اردبیل خواستار تدوین برنامه‌ای جامع برای جلوگیری از فعالیت واحدهای تولیدی غیراستاندارد در استان شد و گفت‌: باید با رعایت استانداردها در زمینه برندسازی تلاش کنیم و با استقرار منطقه‌های ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در استان به تدریج کیفیت کالاهای تولیدی افزایش یافته و بخش صادرات تقویت شود.

خدابخش با بیان اینکه واحد های تولیدی باید خود را برای بهره برداری هرچه بهتر پسا تحریم آماده کنند، خاطرنشان کرد: پس از برداشته شدن تحریم‌ها مشکل ارتباط بین بانکی (سوییفت) برطرف شده و می‌توانیم از اعتبارات بانکی (ال سی) استفاده کرده و ساز و کارهای صادراتی را با این روش انجام دهیم.

‌استاندار اردبیل تاکید کرد: در فضای جدید باید کیفیت کالاهای تولیدی ارتقا یابد تا جایی در بازارهای جهانی داشته باشند.

استاندار اردبیل بیان کرد: در دنیا طی دوره صنعتی استاندارد و کیفیت به الزامی برای فعالان عرصه تولید تبدیل شد و باید تلاش کنیم این فرهنگ در جامعه گسترش یابد.

وی گفت: باید به سمتی برویم که تولید همه کالاها مطابق استانداردها باشد که این امر در کنار تامین سلامت مردم، فعالیت واحدهای تولیدی را نیز رقابت پذیر خواهد کرد.

وی یادآور شد: رقابت یکی از قواعد بازی تولید و صنعت است و با استفاده از همه ظرفیت‌های اداره کل استاندارد، مردم، واحدهای تولیدی، رسانه‌ها و حتی ائمه جمعه باید در زمینه‌های مختلف به خصوص تولید مواد غذایی استاندارد گام برداریم.

وی افزود: از این رو مردم باید نسبت به خرید کالای استاندارد حساس باشند و واحدهای نظارتی هم فعالیت‌های خود را شدت ببخشند تا در نهایت واحدهای تولیدی استاندارد تقویت شوند.

استاندار اردبیل عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی تولید استاندارد را الزام کرده و اداره کل استاندارد باید برای اصلاح شیوه‌های تولید کنونی به واحدها اخطار و فرصت داده و سپس وارد عمل شده، کوچکترین چشم پوشی در برخورد با واحدهای غیر استاندارد نداشته باشد.

در مجموع یک هزار و 63 واحد صنعتی در سطح استان اردبیل وجود دارد که 95 درصد آنها (بیش از یک هزار و 10 واحد) جزو صنایع کوچک هستند.

به گفته مدیرکل استاندارد استان اردبیل نیز 313 واحد تولیدی و 815 فرآورده تولیدی استان‌ هم اکنون دارای نشان استاندارد هستند.

انتهای پیام

کد N999064

وبگردی