آفتاب

پیروزی ترودو در کانادا قرارداد خرید اف 35 از آمریکا را "تهدید" می‌کند

پیروزی ترودو در کانادا قرارداد خرید اف 35 از آمریکا را "تهدید" می‌کند

شرکت مقاطعه‌کار دفاعی لاکهید مارتین آمریکا پیش‌بینی کرد که فروش جنگنده‌های اف 35 به کانادا با روی کار آمدن حزب لیبرال در انتخابات پارلمانی این کشور به شدت لطمه خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژورنال‌ دفاعی جینز آی.اچ.اس آمریکا در این باره نوشت: صنعت هوا فضا در انتخابات کانادا موضوع مطرحی نبود اما جاستین ترودو، رهبر حزب لیبرال 20 سپتامبر اعلام کرده بود که اگر انتخاب شود اف 35 نخواهد خرید و ترجیح می‌دهد رقابتی آزاد و شفاف داشته باشد.

این در حالی است که دولت استفان هارپر، نخست‌وزیر سابق کانادا تلاش زیادی برای تقویت نیروی هوایی این کشور کرد و جنگنده‌های اف 35 را به عنوان نسل بعدی خط مقدم جنگنده‌های تاکتیکی کانادا انتخاب کرده بود.

دولت هارپر همچنین هواپیماهای استراتژیک بوئینگ C17 و هلی‌کوپترهای بوئینگ CH47F چینوک خریداری کرد. با این حال ترودو در بیانیه بیستم سپتامبر خود همچنین اظهار کرده بود که تمایل دارد جنگنده‌های اف 18 قدیمی نیروهای هوایی خود را با هواپیماهایی ارزان‌تر و به صرفه‌تر از اف 35 به روز رسانی کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با این حال اگر ترودو به این وعده انتخاباتی‌اش عمل کرده و توافق خرید اف 35 را تعلیق کند، بسیاری از شرکت‌های کانادایی که سالانه قطعاتی را به ارزش صدها میلیون دلار برای کمپانی لاکهید مارتین آمریکا فراهم می‌کنند نیز قراردادهای خود را از دست خواهند داد.

انتهای پیام

کد N999059

وبگردی