آفتاب

۵۱ شهید و ۲ هزار زخمی از آغاز انتفاضه قدس

۵۱ شهید و ۲ هزار زخمی از آغاز انتفاضه قدس

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۵۱ فلسطینی و زخمی شدن حدود دو هزار نفر از آغاز انتفاضه قدس تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین امروز در بیانیه ای اعلام کرد که شمار شهدای انتفاضه قدس به ۵۱ نفر افزایش یافت. در این انتفاضه که وارد بیست و یکمین روز خود شده است تاکنون هزار و ۹۰۰ شهروند فلسطینی زخمی شده اند.

در ادامه بیانیه گفته شده است که در میان شهدای فلسطینی ۱۲ نفر کودک و نوجوان وجود دارند که کوچکترین آنها ۱۶ ماهه و بزرگترینشان ۱۷ ساله است.

گفتنی است نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته در تازه ترین جنایت خود دو نوجوان ۱۵ و ۱۷ ساله فلسطینی را در شرق الخلیل به شهادت رساندند.

مناطق مختلف فلسطین از جمله کرانه باختری، نوارغزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ از ابتدای ماه جاری میلادی (اکتبر) شاهد انتفاضه شهروندان فلسطینی علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی است. کابینه نتانیاهو که از به خشم آمدن فلسطینی ها در سرتاسر فلسطین به وحشت افتاده است برای سرکوب انتفاضه اقداماتی را اتخاذ کرده است که تخریب منازل عاملان عملیات های استشهادی، اخراج خانواده هایشان از کرانه باختری به نوارغزه، جلوگیری از تحویل پیکر شهدای عملیات استشهادی و افزایش احداث ایست های بازرسی در کرانه باختری به ویژه بیت المقدس از جمله این اقدامات است.

کد N999035

وبگردی