آفتاب

درخواست از آمریکا برای انتشار اطلاعات محرمانه حملات پهپادی خود

درخواست از آمریکا برای انتشار اطلاعات محرمانه حملات پهپادی خود

بنیانگذار سازمان غیردولتی "کدپینک" پس از شکایت اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از سازمان اطلاعات مرکزی این کشور به دلیل طراحی برنامه حملات پهپادی به شبه نظامیان افراط گرا، بر ضرورت افشای اطلاعات دولتی درباره این حملات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مده آ بنیامین، یکی از بنیانگذاران سازمان غیردولتی کدپینک که در زمینه صلح و توقف با جنگ‌های آمریکا فعالیت می‌کند در این باره گفت: سازمان ما دولت اوباما را به دلیل استفاده از پهپادهای کشنده محکوم و از افشاگران این اطلاعات حمایت می‌کند.

پیشتر و در روز دوشنبه اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا شکایتی قانونی علیه سازمان سیا مطرح کرد تا این سازمان را به ارائه جزئیات برنامه پهپادی جنگی این کشور مجبور کند. این اتفاق یک هفته پس از آن افتاد که یکی از نیروهای اطلاعاتی آمریکا، اطلاعاتی در این باره را افشا کرد. اتحادیه آزادی‌های مدنی می‌گوید، این اطلاعات افشا شده درباره حملات مرگبار پهپادی آمریکا ادعاهای واشنگتن را که چنین حملاتی در خارج از کشور محدود و قانونی است زیر سوال می‌برد.

بنیامین در این باره ادامه داد: سال‌هاست ما در کدپینک معتقدیم که پهپادهای کشنده برای قتل مردمی استفاده می‌شود که ما حتی نمی‌دانیم آنها چه کسانی هستند و اکنون ما شواهدی داریم که ثابت می‌کنند 88 درصد آن کشتارها در اهداف تعیین شده رخ نداده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد، این پهپادها بیش از آن که مشکلاتی را حل کنند مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

براساس این اطلاعات افشا شده، بین ژانویه 2012 تا فوریه 2013 حملات هوایی آمریکا موجب مرگ بیش از 200 تن در افغانستان شد؛ افرادی که بعدتر به عنوان دشمنان کشته شده در عملیات معرفی شدند اما تنها 35 تن از آنها اهداف تعیین شده بودند.

انتهای پیام

کد N998962

وبگردی