آفتاب

ترامپ: جورج بوش از وقوع حملات 11 سپتامبر خبر داشت

ترامپ: جورج بوش از وقوع حملات 11 سپتامبر خبر داشت

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان که اخیرا جورج بوش و سیاست‌های وی در دوران تصدی ریاست جمهوری آمریکا را به باد انتقاد گرفته بود، بار دیگر انتقادها به رقیب قدر خود جب بوش را ادامه داد و تفکر سیاسی برادرش را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دونالد ترامپ میلیاردر در برنامه فاکس نیوز گفت: «من جورج بوش را سرزنش نمی‌کنم. اما نمی‌خواهم جب بوش بگوید برادرم امنیت ما را حفظ کرد چرا که 11 سپتامبر قطعا یکی از بدترین روزهای تاریخ کشور ما بود.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، همان‌طور که از ترامپ انتظار می‌رفت وی از عذرخواهی درباره انتقاداتی که به دولت بوش وارد کرده بود خودداری کرد و بعدتر در روز سه‌شنبه این ملاک بزرگ انتقادات خود را دو چندان کرد. ترامپ با اشاره به اظهارات اخیر جب بوش عنوان کرد: «او انسان وفاداری است. او به برادرش وفادار است. اما برادر او اشتباهاتی داشته است.»

وی سپس با اشاره به حملات 11 سپتامبر گفت: «آنها می‌دانستند که این اتفاق در حال وقوع است. جورج تنت، رئیس وقت سیا به آنها درباره این مساله اطلاع داده بود.»

با این حال ترامپ به دلیل این عدم آینده‌نگری دولت بوش را درباره این حملات سرزنش نکرد. وی گفت: «من بوش را برای این سرزنش نمی‌کنم. او رئیس جمهور بود. چه او را سرزنش کنیم چه نکنیم اما او رئیس جمهور بود و برج‌های تجارت جهانی در دوره او فرو ریخت.»

سومین مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان هفته آینده برگزار می‌شود. انتظار می‌رود مذاکره داغ دیگری بین بوش و ترامپ شکل بگیرد.

انتهای پیام

کد N998935

وبگردی