آفتاب

ارتش سوریه هم مشارکت سربازان روس را در عملیات تکذیب کرد/پیشروی ارتش در حلب،لاذقیه و حسکه

ارتش سوریه هم مشارکت سربازان روس را در عملیات تکذیب کرد/پیشروی ارتش در حلب،لاذقیه و حسکه

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در این کشور کنترل روستاهایی جدید در حومه حلب را در دست گرفت و به سمت شهر استراتژیک سلمی در حومه شمالی لاذقیه پیشروی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، منابع سوری اعلام کردند که ارتش سوریه در راستای عملیات‌های گسترده خود در این کشور کنترل روستای السبعین و مزارع اطراف آن را در حومه شرقی حلب پس از عقب‌نشینی تروریست‌های داعش در دست گرفت.

ارتش سوریه که عملیات خود را در پنج جبهه به طور همزمان و با حمایت هوایی جنگنده‌های روسی آغاز کرده است، همچنان به پیشروی خود در حومه جنوبی حلب نیز ادامه می‌دهد و طی روزهای گذشته کنترل بیش از 80 کیلومتر را در مناطق حومه این شهر در دست گرفت. نیروهای مسلح سوریه پس از کنترل بر ارتفاعات "الصنوبرات" و المحروقات در حال حاضر در ورودی‌های مسیر بین‌المللی حلب - دمشق هستند و کنترل روستای "الصفیره" را نیز در دست گرفته‌اند.

نیروهای دولتی سوریه همزمان تلاش می‌کنند تا خود را به فرودگاه نظامی کویرس برسانند که از چند ماه پیش داعش آن را محاصره کرده است.

ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی نیز در حومه شهر سلمی واقع در حومه استان لاذقیه پیشروی کرده‌اند.

نیروهای دولتی سوریه همچنین کنترل کامل حومه شرقی شهر حسکه را در دست گرفته‌اند و آماده دفاع از این شهر در برابر حملات داعش هستند.

به گفته منابع نظامی، تروریست‌ها تلاش کردند تا به یکی از مناطق شرقی حسکه حمله کنند اما ارتش سوریه حمله آن‌ها را ناکام گذاشت.

ارتش سوریه تجهیزات نظامی زیادی را برای تامین امنیت ورودی شرقی حسکه که تنها مسیر ارتباطی این شهر با بقیه شهرها و استان‌هاست به این شهر انتقال داده است.

ارتش سوریه تلاش می‌کند تا جلوی حمله تروریست‌ها به بزرگترین پادگان خود در این شهر را که در "جبل کوکب" واقع است، بگیرد.

از سوی دیگر، جنگنده‌های روسیه مرکز فرماندهی گروه "فیلق عمر" در غوطه شرقی دمشق را منهدم کردند.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع نظامی اخبار رسانه‌ها مبنی بر مشارکت سربازان روسی در عملیات زمینی در سوریه را تکذیب کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه حضور نیروهای روس در عملیات زمینی در داخل سوریه را تکذیب کرد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه گفت آنچه رسانه‌ها در این زمینه منتشر کرده‌اند عاری از صحت ودروغ است.

پیش از این خبرگزاری رویترز از کشته شدن سه سرباز روس که در کنار سربازان سوری در عملیات شرکت کرده بودند خبر داد اما روسیه این اخبار را تکذیب کرد.

انتهای پیام

کد N998874

وبگردی