آفتاب

آمادگی مشروط «ریان» برای قبول رهبری جمهوریخواهان

آمادگی مشروط «ریان» برای قبول رهبری جمهوریخواهان

بحران رهبری جمهوریخواهان آمریکا در مجلس نمایندگان همچنان ادامه دارد و «پل ریان» اعلام کرده که فقط به شرط حمایت همه جانبه این حزب از وی حاضر به قبول این پست است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «پل ریان» در جلسه جمهوریخواهان کنگره آمریکا که در آخرین دقایق روز سه شنبه برگزاری شد اعلام کرد که فقط اگر در ظرف یک هفته همه جمهوریخواهان کنگره از نامزدی وی برای تصدی پست ریاست مجلس نمایندگان حمایت کنند وی حاضر است در این رقابت شرکت کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، گویا در میان جمهوریخواهان حاضر در کنگره آمریکا اختلافاتی بر سر اینکه چه کسی رهبری این حزب در مجلس نمایندگان را در دست داشته باشد وجود دارد و همین امر موجب شده تا افرادی که برای این پست پیشنهاد می شوند پس از مدتی انصراف داده و از پذیرفتن این مسئولیت شانه خالی کنند.

گویا مهمترین مانع در این راه «کمیته آزادی» یعنی همان بخشی که «جان بینر» را وادرا به استعفا از سمت ریاست مجلس نمایندگان کرد، است و اعضای این کمیته با نامزدهایی که تا کنون برای جانشینی بینر معرفی شده اند موافق نیست.

پیش از رایان نیز نام «کوین مک کارتی» برای جانشینی بینر اعلام شده بود که مخالفت کمیته آزادی با وی نیز موجب شد تا مک کارتی از تصمیم خود برای ریاست جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان منصرف شود.

کد N998816

وبگردی