آفتاب

سازمان ملل خواستار آزادی شاعر قطری از زندان شد

سازمان ملل خواستار آزادی شاعر قطری از زندان شد

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از دولت قطر خواستند که شاعر زندانی قطری را که در سال 2013 به 15 سال زندان محکوم شد، آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این شاعر زندانی در سال 2011 به جرم سرودن قصیده‌ای در ستایش بهار عربی در تونس و انتقاد از امیر کشورش به زندان محکوم شد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی بیان با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: بازداشت و زندانی کردن محمد العجمی در ماه اکتبر 2013 در حالی صورت گرفته که به نظر می‌رسد او تنها از حقوق اولیه انسانی خود استفاده کرده است.

این کشور کوچک، سرشار از منابع انرژی و از ثروتمندان خلیج فارس اصل آزادی بیان را با اعمال سانسور در روزنامه‌های ملی این کشور کنترل می‌کند. در این کشور اپوزیسیون سازماندهی شده وجود ندارد.

العجمی 39 ساله در سال 2012 بازداشت شد و به جرم تلاش برای سرنگونی رژیم حاکم در این کشور به حبس ابد محکوم شد اما یک سال بعد این محکومیت به 15 سال کاهش یافت.

این بیانیه از سوی کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در دومین سالگرد دستگیری وی صادر شده است.

اگر چه قطر، این متحد نزدیک آمریکا در داخل کشور به گونه‌ای دیگر رفتار میکند اما از حامیان شورشیان سوری و اپوزیسیون لیبی در دوران خیزش مردم کشورهای عربی در سال 2011 بوده است.

هنوز پاسخی از سوی دولت قطر به درخواست این بیانیه داده نشده است.

انتهای پیام

کد N998786

وبگردی