آفتاب

شهادت 6 فلسطینی در بیستمین روز انتفاضه قدس/شمار شهدا به 51 نفر رسید

شهادت 6 فلسطینی در بیستمین روز انتفاضه قدس/شمار شهدا به 51 نفر رسید

در بیستمین روز انتفاضه مبارک قدس، شش جوان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و بدین گونه آمار شهدای انتفاضه قدس تا به این لحظه به 51 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکاین نیوز عربی، نظامیان رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه عدی هاشم مسالمه جوان 24 ساله فلسطینی را در شهر الخلیل هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از فاصله بسیار نزدیک به این جوان فلسطینی از ناحیه سر تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند. این جوان از ناحیه پا هم مورد اصابت چند گلوله قرار گرفته است که همین مساله روایت‌های دشمن صهیونیستی مبنی بر اینکه وی قصد حمله به یک نظامی را داشته است به کلی رد می‌کند.

همچنین در شهر بیت لحم نظامیان رژیم صهیونیستی حمزه موسی عمله جوان 25 ساله فلسطینی را در تقاطع گوش عتصیون در جنوب بیت لحم به ادعای اینکه قصد زیرگرفتن چندین شهرک نشین صهیونیست با خودرو را داشته است، به شهادت رساندند.

نظامیان صهیونیست به خودروهای امدادرسانی اجازه ورود به محل حادثه به منظور انتقال جسد این شهید فلسطینی را ندادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه روز سه شنبه دو جوان فلسطینی را در نزدیکی شهرک کریات اربع در الخلیل به شهادت رساندند.

رژیم صهیونیستی مدعی شده است که این دو جوان قصد اجرای عملیات ضد صهیونیستی را داشته‌اند و دو نظامی را هم مجروح کرده‌اند.

همچنین در درگیری‌های شدید بین نظامیان رژیم صهیونیستی و تظاهرات کنندگان فلسطینی در شرق اردوگاه البریج در مرکز باریکه غزه نیز احمد سرحی جوان 27 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و دست کم 11 نفر دیگر هم در این منطقه مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که با شهادت این شش فلسطینی، شمار شهدای انتفاضه تا به این لحظه به 51 نفر رسیده است. یکی از این شهدا اسیری فلسطینی است که در نتیجه کوتاهی دشمن صهیونیستی در درمان وی به شهادت رسید.

این وزارتخانه تصریح کرد که در میان شهدای انتفاضه 10 کودک دیده می‌شود که هشت نفر از آنها از کرانه باختری و دو نفر هم از نوار غزه هستند.

از سوی دیگر، منابع صهیونیستی نیز اعلام کردند که در عملیات انفرادی فلسطینیان در تقاطع گوش عتصیون در جنوب بیت لحم، جوانی فلسطینی گروهی از شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست را با خودرو زیر گرفت که در نتیجه دو شهرک نشین و نظامی مجروح شدند. حال دو تن از مجروحان وخیم اعلام شده است.

این منابع همچنین گفتند که شهید مسالمه یک نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و او را مجروح کرده است.

از سوی دیگر، شهرک نشینی صهیونیست پس از حمله به زنان فلسطینی و عربده کشی و تلاش برای ایجاد مزاحمت برای آنها در اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل، با کامیون یک جوان فلسطینی زیر گرفته شد و به شدت زخمی شد. رژیم صهیونیستی خبر هلاکت این شهرک نشین صهیونیست را تایید کرده است.

در همین حال، درگیری‌های شدیدی میان نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست با جوانان فلسطینی در مناطق مختلف قدس، کرانه باختری و نوار غزه در جریان است که تا به این لحظه در این درگیری‌ها ده‌ها فلسطینی مجروح شده‌اند.

انتهای پیام

کد N998709

وبگردی