آفتاب
سردبیر روزنامه الدیار در گفتگو با مهر:

مخالفت سعودیها باطرح سازمان ملل توجیهی ندارد/اقدام مثبت انصارالله

مخالفت سعودیها باطرح سازمان ملل توجیهی ندارد/اقدام مثبت انصارالله

سردبیر روزنامه الدیار اردن با اعلام اینکه تداوم جنگ، راه حل بحران یمن نیست، پذیرش طرح سازمان ملل برای حل بحران یمن از سوی انصار الله را اقدامی مثبت تلقی کرد.

محمد سلامه سردبیر روزنامه الدیار اردن در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه جنبش انصار الله یمن طرح ۷ ماده ای سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن را پذیرفته است، این اقدام که حسن نیت انصار الله محسوب می شود چرا مورد پذیرش عربستان قرار نگرفته است گفت: من گفتگوهای سیاسی برای حل بحران یمن را تایید می کنم و موافق این گزینه برای پایان جنگ در این کشور هستم.

وی تصریح کرد: پذیرش طرح ۷ ماده ای سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن از سوی حوثی ها اقدامی مثبت تلقی می شود و در چارچوب اتحاد گروه های یمنی به شمار می رود.

وی با بیان این مطلب افزود: موافقت حوثی ها با طرح ۷ ماده ای سازمان ملل متحد گامی در زمینه اجرای آشتی ملی و پایان بخشیدن به وضعیت کنونی محسوب می شود و مخالفت عربستان سعودی با این طرح غیر قابل توجیه است.

محمد سلامه درباره اهداف عربستان سعودی در یمن و اینکه آیا این کشور به دنبال تجزیه یمن است گفت: رسانه ها تاکنون بسیار درباره جنگ در یمن و اهداف طرف های درگیر در آن و به ویژه دخالت عربستان سعودی در یمن سخن گفته اند. تداوم جنگ در یمن به تشدید دشمنی ها و مشکلات ملت یمن منجر خواهد شد و هرگز کسی از این وضعیت بهره نخواهد برد.

وی اظهار داشت: پذیرش منطق گفتگو و تفاهم از سوی طرف های درگیر و توقف فوری جنگ و پذیرش طرح سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن بهترین راه پایان مشکلات مردم یمن است. درباره تمایل عربستان سعودی به تجزیه یمن نیز باید بگویم که من معتقد نیستم آنچه در حال رخ دادن در یمن است مقدمه ای برای تجزیه این کشور است چرا که یمن تجزیه شده است و جریانی در جنوب این کشور وجود دارد که صراحتا تمایل خود را برای جدایی از شمال یمن اعلام کرده است و بنابراین تداوم در این کشور وضعیت داخلی یمن را پیچیده تر خواهد کرد. بر این باور هستم که جنگ نمی تواند به راه حل بحران یمن منجر شود.

سردبیر روزنامه الدیار اردن در ادامه سخنان خود یادآور شد: مشکل یمن پیچیده است و موافق این موضوع هستم که تهران با اعمال فشارهای بین المللی و از طریق سازمان ملل متحد و روابط خود با اروپا و کشورهای جهان برای توقف جنگ یمن در اسرع وقت تلاش کند.

گفتگو: سمیه خمارباقی

کد N998628

وبگردی