آفتاب
ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا:

استفاده انتخاباتی از تریبون مذهبی، کاری سخیف است

استفاده انتخاباتی از تریبون مذهبی، کاری سخیف است

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که استفاده از تریبون‌های مذهبی برای تبلیغات انتخاباتی، امری سخیف است و باید از آن پرهیز شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: استفاده از تریبون‌های مذهبی در ایام سوگواری امام حسین (ع) به عنوان حربه‌ای برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها آن قدر سخیف است که فکر نمی‌کنم کسی به آن بپردازد.

به گفته وی، این که در پشت تریبون عزاداری امام حسین (ع) اسم کاندیدایی برای تبلیغ در انتخابات برده شود کار سخیفی است که باید از آن پرهیز شود.

این نماینده اصولگرای مجلس در عین حال با تاکید بر اینکه استفاده از تریبون مذهبی برای تبلیغ کاندیداها و یا پرداختن به مسائل سیاسی دو موضوع متفاوت است توضیح داد: اگر از تریبون‌های مذهبی برای طرح مباحث سیاسی استفاده شود امری معقول است چون امام حسین (ع) برای مباحث اعتقادی به کربلا رفت و دیانت ما عین سیاست ماست.

ابوترابی ادامه داد: شرح ما وقع اتفاقات صحرای کربلا و تصویرسازی آن با اتفاقات و تحولات روز را برخی تفسیر به مسائل سیاسی می‌کنند که چنین چیزی درست نیست.

وی در پایان گفت:‌ عزاداری و گریه و اشک برای امام حسین (ع) بدون آگاهی از عملکرد و نتیجه‌گیری و انگیزه حرکت امام حسین (ع) بی‌فایده است. باید وقایع تکرار شود و تاریخ دوباره یادآوری شود.

انتهای پیام

کد N998572

وبگردی