آفتاب

تأکید رییس‌جمهوری چین بر اهمیت روابط با انگلیس

تأکید رییس‌جمهوری چین بر اهمیت روابط با انگلیس

رییس‌جمهوری چین در جریان سخنرانی خود در پارلمان انگلیس بر اهمیت روابط پکن و لندن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جینپینگ، رییس‌جمهوری چین که به انگلیس سفر کرده است، اعلام کرد که دلایل خوبی برای این اعتقاد خود دارد که روابط دوجانبه میان لندن و پکن می‌تواند به سطح بالاتری ارتقا پیدا کند.

وی گفت: هرچند این ابتدای سفر من است اما با این حال در همین ابتدا نیز باید بگویم که ضرورت روابط میان چین و پکن و حفظ دوستی عمیق میان ملت‌های دو کشور برای من بسیار مهم است.

جینپینگ خاطرنشان کرد: منطقی است که بگوییم چین و انگلیس به یکدیگر وابستگی روز افزونی دارند و در عین حال منافع مشترک بسیاری میان دو طرف وجود دارد.

در همین حال، رییس مجلس عوام انگلیس ضمن خوشامدگویی به جینپینگ، گفت: چین تلاش دارد انقلاب صنعتی را که برای انگلیس تکمیل آن تقریبا دو قرن طول کشید، در حدود دو دهه به انجام برساند. وی چین را ابرقدرتی در شرف ظهور خواند.

رییس‌جمهوری چین پارلمان انگلیس را که قدیمی‌ترین پارلمان جهان است، مادر تمام پارلمان‌ها خواند. وی افزود: مردم چین در حرکت قانون مدار خود، نه تنها از فرهنگ باستانی کشورشان، بلکه از کشورهایی که قانون در آن‌ها حاکم است، الهام می‌گیرند.

جینپینگ گفت: انگلیس اولین قدرت غربی بود که چین جدید را که در سال 1949 میلادی بنیانگذاری شد، به رسمیت شناخت و اولین عضو اتحادیه اروپا بود که همکاری‌های جامع راهبردی با چین برقرار کرد.

انتهای پیام

کد N998557

وبگردی