آفتاب

دستگیری 7 مقام وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان

دستگیری 7 مقام وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان

پلیس جمهوری آذربایجان امروز(سه‌شنبه) چند روز بعد از آن که رئیس جمهوری این کشور وزیر امنیت ملی دولت خود را برکنار کرد، هفت مقام امنیت ملی را به اتهام فراتر عمل کردن از اختیاراتشان و مداخله غیرقانونی در تجارت بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز شنبه الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در اقدامی غیرمنتظره در حالی که حدود دو هفته تا برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور باقی بود، الدار محمودوف، وزیر امنیت ملی خود را اخراج کرد. هنوز دلیلی برای این اخراج که طی یک حکم ریاست جمهوری ابلاغ شد، اعلام نشده است.

امروز دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان اعلام کرد، یک پرونده مجرمانه علیه چند تن از مقام‌های وزارت امنیت ملی در ارتباط با سواستفاده از اختیارات رسمی و دیگر جرائم ارتکابی تشکیل داده و یک گروه را نیز مامور تحقیق درباره این پرونده کرده است.

دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای گفت: عملیاتهای تحقیقاتی سوءظنهایی را درباره این که یک گروه از مقام‌های وزارت امنیتی ملی از اختیارات خدمتی خود سواستفاده می‌کنند، به طور غیر قانونی در فعالیتهای کارآفرینان مداخله کرده و قانون کار آفرینی را نقض می‌کنند و منافع حفظ شده افراد به لحاظ قانونی و قضایی را زیر پا می‌گذارند موجب شدند.

انتهای پیام

کد N997117

وبگردی