آفتاب
سخنران مراسم عزاداری در دانشگاه علوم پزشکی ایران:

ملاک در حب و بغض نسبت به افراد، باید دین باشد نه غرض‌های حزبی

ملاک در حب و بغض نسبت به افراد، باید دین باشد نه غرض‌های حزبی

مراسم دهه اول محرم امسال، به رسم هر سال، مراسم سوگواری و سینه زنی دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران، به همت هیئت‌های مذهبی دانشگاه (بسیج جامعه پزشکی، هیئت دانشجویی الزهراء، هیئت دانشجویی ثارالله، پایگاه بسیج حضرت اباالفضل دانشکده پزشکی)، برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این مراسم که ر وز سه شنبه 28 مهرماه در پردیس مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین عیسوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حاجی میراسماعیل، رئیس دانشگاه، معاونان، مدیران، کارمندان،اساتید و دانشجویان حضور یافتند.

مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی در مزار شهدای گمنام دانشگاه آغاز شد و دسته عزاداری از مزار شهدای گمنام در پردیس مرکزی دانشگاه، به سمت مسجد امام حسین (ع)، (در دانشگاه علوم پزشکی ایران)،حرکت کرد.

عزاداران سپس در مسجد تجمع کرده و ازفضیلت ذکر مصیبت ومنقبت اهل بیت علیهم‌السلام توسط ذاکرین اهل بیت، بهرهمندشدند و در سوگ و ماتم شهیدان کربلا اشک ریختند.

سپس نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین انواری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، اقامه شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین انواری از مبلغین حوزه طی سخنانی ویژگی‌های اسلام یزیدی و اسلام حسینی را برشمرد و از جمله شاخصه‌های اسلام یزیدی را فدا کردن دین خدا در راه دنیا دانست؛ (مثل کاری که عمربن‌سعد برای رسیدن به ملک ری انجام داد) و یا بازیچه قراردادن دین برای رسیدن به اهداف خصوصی؛ (بسان کسانی که تا زمانی که دین منافع شخصی‌شان را تأمین می‌کند پیرو آن هستند) و شاخصه دیگر را توجیه کردن امور با رنگ و لعاب دینی بیان کرد. (مانند افراد و گروه‌های‌ بسیاری که با بهانه قراردادن زن و بچه و اموال و داشتن مسئولیت زندگی از یاری امام حسین علیه‌السلام سر باز زدند.)

وی در ادامه به شاخصه‌های اسلام حسینی نیز اشاره نمود و از شاهکارهای اسلام حسینی، به هزینه کردن ارزشمندترین داشته‌های انسان؛ مثل مال، وقت، قلم و جان در راه دین خدا اشاره کرد (که امام حسین (ع) و اصحاب وفادارش بالاترین هزینه را در این زمینه متحمل شده‌اند).

وی از جمله شاخص‌های دیگر اسلام حسینی را تنظیم امور با دین برشمرد که شامل تنظیم اعتقادات، محبت و تکلیف است و تصریح کرد: در اموراعتقادی تقلید معنی ندارد بلکه باید تحقیق کرد و بررسی نمود که آیا منطبق با دین است یا نه.

این مقام مسوول در پایان اظهار کرد: ملاک در حب و بغض نسبت به افراد، باید دین باشد نه غرض‌های حزبی و گروه و دیگر خواسته‌ها.

وی همچنین در زمینه تکالیف‌ خاطرنشان کرد که اصل قرار دادن دین به عهده ما است و بایستی برنامه‌های معمولی و عادی خودمان را با دین تنظیم نماییم.

در پایان این مراسم، عزاداران میهمان سفره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودند و اطعام شدند.

انتهای پیام

کد N997111

وبگردی