آفتاب

تونی ابوت: خسارت میز شکسته پارلمان را می‌دهم

تونی ابوت: خسارت میز شکسته پارلمان را می‌دهم

نخست‌وزیر سابق استرالیا می‌گوید که خسارت شکستن یک میز مرمری را که در جریان "پارتی" در پارلمان پس از عزل وی از این مقام صورت گرفت، پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تونی ابوت که در جریان کودتای حزب لیبرال در 14 سپتامبر توسط مالکوم ترنبول عزل شد، اذعان کرده است که پس از به چالش کشیده شدن رهبری‌اش در اتاق کابینه در کانبرا به صرف نوشیدنی میزبان کارمندان و همکارانش بوده است.

وی اواخر روز دوشنبه پس از اینکه این بحث در جریان جلسه استماع پارلمان مطرح شد، با صدور بیانیه‌ای گفت: «در زمان این رویداد، یک میز جلوی مبل (میز قهوه) آسیب دید و من خواسته‌ام که صورتحساب آن را برایم ارسال کنند. من مسوول این مراسم بودم و مسوولیت آن را می‌پذیرم.»

در ایمیل مقام‌های پارلمانی که در جریان جلسه استماع در سنا منتشر شد، آمده است که یک میز مرمری کوچک به دلیل «ایستادن و یا رقصیدن» فردی بر روی آن آسیب دیده است. تکه‌هایی از این میز صبح فردا در همان اتاق روی زمین دیده شده و قطعات دیگری نیز در اتاق وزرا بوده است.

حامیان حزب لیبرال ابوت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این دورهمی دوستانه به "پارتی وحشی" تبدیل شده و برخی روی آن میز رقصیده‌اند، رد کردند. طبق گفته مقام‌های پارلمانی، ارزش آن میز 590 دلار استرالیا (428 دلار آمریکا) بوده و در دهه 1980 خریداری شده بود.

نشریه هرالد سان روزهای پس از آن گزارش داد که مصرف مشروبات الکلی پارتی ابوت تا ساعاتی از صبح فردای آن ادامه پیدا کرد و حتی خود ابوت که لباسش را درآورده بود، رقصید! طبق این گزارش، برخی از وزیران کابینه به عنوان یادگاری تکه‌های این میز مرمری را برداشته و به اتاق‌های خود بردند.

جمی بریگز،‌ معاون وزیر وقت زیرساخت که هم‌اکنون وزیر شهرسازی است، پس از این شب‌نشینی جنجالی مجبور شد در توییتر بگوید که نشستن وی بر روی ویلچر به دلیل افتادن از روی میز مرمری نیست!

براساس گزارش‌ها، اخیرا نخست‌وزیران استرالیا (پنج نخست‌وزیر طی پنج سال) یکی پس از دیگری زمانی که شغلشان را از دست دادند، پارتی گرفته‌اند. کوین راد، رهبر سابق حزب لیبرال زمانی که از سوی جولیا گیلارد در جریان کودتای حزبی در سال 2010 برکنار شد، دروسط زمستان و با لباس توسط کارمندانش به استخر اقامتگاه خود در کانبرا پرتاب شد.

انتهای پیام

کد N997066

وبگردی