آفتاب

کره شمالی آماده انجام آزمایش هسته‌ای می‌شود

کره شمالی آماده انجام آزمایش هسته‌ای می‌شود

آژانس جاسوسی کره جنوبی امروز سه‌شنبه اعلام کرد کره شمالی آماده انجام آزمایش هسته‌ای جدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه‌ی خبری یوس ای تودی، طبق گزارش سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، کره شمالی به دلیل آن چه که ادعا می‌کند سیاست‌های خصمانه ایالات متحده و متحدانش است، آماده انجام این آزمایش هسته‌ای می‌شود.

این آژانس جاسوسی گفت: این آزمایش قریب الوقوع نبوده و درباره‌ی نوع آزمایش که ممکن است انجام شود جزییات بیش‌تری ارائه نداد.

آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سال 2013 انجام شد. هم‌چنین این کشور در سال‌های 2006 و 2009 آزمایش‌هایی را انجام داده که موجب تصویب تحریم‌های سازمان ملل گشت.

در ماه گذشته کره شمالی اعلام کرد: تمامی نیروگاه‌های تولید سوخت بمب اتمی‌اش را دوباره راه‌اندازی کرد که گمانه‌زنی‌ها را درباره‌ی این که ممکن است این کشور چهارمین آزمایش هسته‌ای‌اش را انجام دهد افزایش داد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سخنرانی هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کمونیست در 10 اکتبر گفت که وی در صورت نیاز آماده جنگ با ایالات متحده است.

هفته گذشته اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده گفت: توافق هسته‌ای اخیر ایران می‌تواند مدلی برای مخاطب قرار دادن جاه‌طلبی هسته‌ای کره شمالی باشد اما در صورتی که ابتدا کره شمالی نشان بدهد در کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای‌اش جدی است.

انتهای پیام

کد N996970

وبگردی