آفتاب

راه اندازی شبکه خدمات آزمایشگاهی بین سه دانشگاه تهران

راه اندازی شبکه خدمات آزمایشگاهی بین سه دانشگاه تهران

معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی از راه‌اندازی شبکه خدمات آزمایشگاهی در این دانشگاه خبر داد و گفت: خدمات این شبکه به صورت اشتراکی با دانشگاه‌های علم و صنعت و خواجه نصیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر مسعودی در مراسم افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که در این مراسم فاز اول آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود، افزود: این آزمایشگاه مجهز به میکروسکوپ الکترونیکی روبشی است که تا کنون در دنیا پنج دستگاه از این میکروسکوپ به بهره‌برداری رسیده است که ششمین این دستگاه در ایران در دانشگاه شهید بهشتی به بهره‌برداری رسیده است.

وی بزرگ‌نمایی تا یک میلیون بار را از قابلیت‌های این میکروسکوپ عنوان کرد و اظهار داشت: این آزمایشگاه دارای میکروسکوپ نیروی اتمی است که از یکی از شرکتهای تولید کننده کشور خریداری شده و به دلیل کاربردهای بسیار زیاد این میکروسکوپ در دانشگاه شهید بهشتی از سوی شرکت سازنده مورد تشویق قرار گرفتیم.

مسعودی، ضخامت‌سنج فیزیکی و سامانه رایانش موازی را از دیگر تجهیزات این آزمایشگاه نام برد و گفت: امیدواریم با بروزرسانی این سامانه بتوانیم خدمات خود را به سایر دانشگاه‌ها ارائه دهیم.

*راه‌اندازی شبکه خدمات آزمایشگاهی

معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که ایجاد شبکه خدمات آزمایشگاهی این دانشگاه از دو سال پیش آغاز شده است ادامه داد: به منظور استفاده از توانمندی‌های دانشگاه تلاش کردیم تا در قالب ایجاد شبکه‌ای از خدمات آزمایشگاهی سرویس بیشتری به محققان ارائه دهیم.

وی با تاکید بر این که این شبکه به صورت اشتراکی با دانشگاه‌های خواجه نصیر و علم و صنعت نیز راه‌اندازی شده است، گفت: با تجمیع شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه شهید بهشتی با این دو دانشگاه، محققان این سه دانشگاه می‌توانند از خدمات آزمایشگاهی یکدیگر بهره‌مند شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی از مذاکره با دو دانشگاه دیگر خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن این مذاکرات امیدواریم که در این شبکه خدمات آزمایشگاهی، دو دانشگاه دیگر کشور نیز به آن اضافه شود.

*راه‌اندازی سامانه هرباریوم زیستی

مسعودی با اشاره به راه‌اندازی شبکه هرباریوم زیستی در این دانشگاه افزود: تاکنون هفت هزار نمونه از هرباریوم زیستی موجود در این دانشگاه اسکن شده است که با راه‌اندازی سامانه هرباریوم زیستی دو هزار نمونه در این سامانه آپلود شده است.

*راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال

وی راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال را از دیگر خدمات این دانشگاه در بخش پژوهشی ذکر کرد و گفت: در این کتابخانه دیجیتال 90 هزار کتاب خطی و 113 هزار کتاب دیجیتال در آن بارگذاری شده است.

انتهای پیام

کد N996936

وبگردی