آفتاب

جریمه نقدی یک بانک فرانسوی دیگر به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران

جریمه نقدی یک بانک فرانسوی دیگر به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: یک بانک فرانسوی به اتهام نقض تحریم‌های ایران و سودان به آمریکا جریمه نقدی پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، بانک فرانسوی کردیت اگریکول موافقت کرد برای پایان دادن به اتهامات مربوط به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سودان جریمه نقدی بالغ بر 787 میلیون دلار به مقامات آمریکایی پرداخت کند.

این بانک بزرگ فرانسوی متهم است که در سال‌های 2003 تا 2008 از طریق نظام مالی آمریکا به طور غیرقانونی با سودان، ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم نقل و انتقالات مالی انجام داده است.

به گفته این منابع آگاه، خبر رسمی این توافق به‌زودی اعلام خواهد شد.

هم‌چنین یک منبع آگاه دیگر به رویترز گفت که مقامات آمریکایی موافقت کرده‌اند تا با بانک کردیت اگریکول برای متوقف کردن پیگرد قانونی در این زمینه به یک توافق دست یابند. بر اساس این توافق، بانک‌ها برای یک دوره زمانی خاص، به عنوان مثال برای سه سال، تحت نظارت گسترده قرار می‌گیرند و در صورتی که شرایط توافق را رعایت نکنند، اتهامات قانونی علیه آن‌ها به جریان خواهد افتاد.

به گزارش رویترز، کردیت اگریکول آخرین مورد از بانک‌های خارجی است که تحقیقات درباره نقض تحریم‌های آمریکا را حل و فصل می‌کند. بیش از 10 بانک بین‌المللی از سال 2009 تاکنون که عمدتا هم اروپایی بودند، به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در مجموع 14 میلیارد دلار به این کشور جریمه پرداخت کرده‌اند.

این منابع آگاه علاوه بر این به رویترز گفتند که بانک ایتالیایی یونی کردیت، سوشیت جنرال فرانسه و دویچه بانک آلمان نیز در حال حاضر تحت بازرسی‌های مقامات آمریکایی در زمینه نقض تحریم‌ها قرار دارند.

رویترز در ادامه این گزارش آورده است: معمولا بانک‌ها اطلاعات مربوط به ارتباطات شبکه‌ای با آمریکا را پاک می‌کنند و به همین دلیل پرداخت‌ها به ایران یا دیگر کشورها و شرکت‌های تحت تحریم قابل ردیابی نیستند.

بانک بی ان پی پاریباس که بزرگ‌ترین بانک فرانسوی محسوب می‌شود نیز سال گذشته در یک جریمه تاریخی، 8.9 میلیارد دلار به آمریکا پرداخت کرد تا به تحقیقات مربوط به نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران، سودان و چند کشور دیگر را پایان دهد. این بانک هم‌چنین از انجام تراکنش‌های مالی به دلار آمریکا برای مدت یک سال محروم شد.

انتهای پیام

کد N996914

وبگردی