آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

در روز عاشورا عالم هستی بر مصیبت سیدالشهدا (ع) می­‌گرید

در روز عاشورا عالم هستی بر مصیبت سیدالشهدا (ع) می­‌گرید

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: ماه محرم و عاشورا برای حزن و اندوه و گریه بر سیدالشهدا(ع) است؛ حزن و اندوه برای مصیبت‌هایی که بر خانواده اهل بیت(ع) در این ماه وارد شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: ماه محرم و عاشورا برای حزن و اندوه و گریه بر سیدالشهدا(ع) است؛ حزن و اندوه برای مصیبت‌هایی که بر خانواده اهل بیت(ع) در این ماه وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در جمع کارکنان مرکز مدیریت خواهران با عرض تسلیت به مناسب فرارسیدن ماه محرم گفت: ماه محرم، ماه عزای سرور و سالار شهدای کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. ماه محرم بهار شهادت و ایثار است، محرم ماه انس با ولی خداست.

جمشیدی با اشاره به برخی شبهات مطرح شده درباره حزن نداشتن در ماه محرم گفت: ماه محرم و عاشورا برای حزن و اندوه و گریه است، حزن و اندوه برای مصیبت‌هایی که به خانواده اهل بیت(ع) در این روز و ماه وارد شده است، مصیبت عظیمی که هرگز فراموش نمی­‌شود.

وی افزود: نقل شده که معصومین (ع) از روز اول محرم برافروخته و اندوهگین می‌شدند و این غم و اندوه تا روز عاشورا بیشتر می‌شد.

وی با اشاره به روایت دیگری درباره حزن و اندوه در ماه محرم گفت: محرم، ماه حزن و اندوه و گریه برای سیدالشهدا(ع) است و طبق روایات وارد شده، در روز عاشورا تمام عالم هستی از مصیبت سیدالشهدا و خاندان ایشان می­‌لرزند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به مصیبت عظیم روز عاشورا گفت: عاشورا روز مصیبت آل محمد و شیعیان آل محمد(ع) است و طبق روایات، شهادت امام حسین(ع) حرارتی در دل های مومنان افروخته است که تا ابد خاموش نمی شود.

جمشیدی با اشاره به اشعار سروده شده برای امام حسین(ع) گفت: محتشم کاشانی از بزرگترین شاعران مرثیه­‌سرای شیعی است که شعرهای زیادی برای اهل بیت و امام حسین (ع) سروده است.

وی افزود: اشعار محتشم کاشانی که برای امام حسین و واقعه کربلا سروده شده است، برگرفته از روایات وارد شده در مورد واقعه کربلا و امام حسین(ع) است که به زیبایی در قالب شعر قرار گرفته و از بهترین اشعار برای این مصیبت عظیم است.

جمشیدی با تاکید به عزاداری در ماه محرم گفت: ماه محرم آدابی دارد که باید رعایت شود و در روایت وارد شده که اگر عزادار نیستی، خودت را به عزاداران شبیه کن و در ایام عزا خوشحالی نکن؛ زیرا افراد کمی هستند که خود را شبیه قومی کنند و بعد از مدتی از آنها نشوند.

وی افزود: عزاداران نیز باید خود را شبیه به معصومین کنند و مانند معصومین با مسائل و مشکلات برخورد کنند، البته انسان‌ها مانند معصومین کامل نیستند و نمی‌توانند مانند معصومین شوند اما می‌توان خود را تا حدی شبیه معصومین کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به عظمت و ثواب بالای زیارت امام حسین (ع) گفت: زیارت امام حسین‌(ع) ثواب بسیار زیادی دارد به گونه‌ای که در روایات آمده است تمامی انبیا و فرشتگان آرزو دارند که اجازه زیارت کربلا و امام حسین(ع) با آنها داده شود.

انتهای پیام

کد N996900

وبگردی