آفتاب

روسیه و آمریکا درباره امنیت هوایی بر فراز سوریه تفاهم‌نامه امضا می‌کنند

روسیه و آمریکا درباره امنیت هوایی بر فراز سوریه تفاهم‌نامه امضا می‌کنند

یکی از سخنگوهای پنتاگون گفت، روسیه و آمریکا قرار است تفاهم نامه‌ای را امضا کنند که درباره پرواز خلبان‌های دو طرف بر فراز سوریه و پرداختن به کمپین بمباران علیه داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاپیتان جف دیویس از مقام‌های پنتاگون گفت: این تفاهم نامه احتمالا امروز (سه شنبه) امضا می‌شود. اقدامات مورد نیاز برای بررسی‌های نهایی انجام شده است.

وی ادامه داد: ما آماده‌ایم تا این تفاهم نامه امضا شود. من تاکید می‌کنم که قوانین ایجاد شده توسط روسیه بخشی از توافق جامع درباره چگونگی فعالیت دو طرف در سوریه نیست. همانطور که می‌دانید، ما کاملا با آنچه که مسکو در سوریه انجام می‌دهد، مخالفیم اما به دنبال تمرکز بر امنیت حریم هوایی هستیم. مسکو به دنبال کاهش درگیری و تنش با آمریکا پس از آغاز بمباران هوایی علیه مواضع داعش در 30 سپتامبر است.

آمریکا در راس ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه قرار دارد و حملاتی را بیش از یک سال است که علیه مواضع این گروه تروریستی انجام می‌دهد.

روسیه همچنین می‌گوید که داعش و سایر تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد اما وزارت دفاع آمریکا مدعی‌ است مسکو نیروهای مخالف دولت سوریه را نیز بمباران می‌کند و به نوعی به کمک دولت دمشق می‌پردازد.

همچنین با وجود اینکه تاکنون هیچ اتفاق خاصی بر فراز آسمان سوریه نیفتاده اما مقام‌های پنتاگون گفته‌اند که جنگنده‌های ائتلاف باید مسیر خود را برای جلوگیری از برخورد با جنگنده‌های روس در همان حریم هوایی تغییر دهند.

مقام‌ها می‌گویند: اقدامات برای امتناع از برخوردهای هوایی و روند عملیاتی نظیر استفاده از زبانی که خلبان‌های دو طرف از آن استفاده می‌کنند، فرکانس رادیویی و ارتفاعی که جنگنده‌ها پرواز می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N996847

وبگردی