آفتاب
با دفاع از سیاست شهرک‌سازی در دوران حکومتش؛

نتانیاهو: مسجد الاقصی قبل از ظهور اسلام برای یهودیان مقدس بود!

نتانیاهو: مسجد الاقصی قبل از ظهور اسلام برای یهودیان مقدس بود!

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در تازه‌ترین ادعای خود اعلام کرد که مسجد الاقصی سال‌ها قبل از ظهور اسلام برای یهودیان مقدس بوده است!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در کنست صهیونیستی مدعی شد که مسجد الاقصی سال‌ها قبل از ظهور اسلام برای یهودیان مقدس بوده است!

وی افزود: می‌گویند که ما می‌خواهیم مسجد الاقصی را تخریب کنیم. این دروغ است و ما تنها "کشور"ی در خاورمیانه هستیم که از اماکن مقدس حمایت و محافظت می‌کنیم.

نتانیاهو تصریح کرد که «ساخت‌وسازهای صهیونیستی در کرانه باختری کاهش یافته است و من می‌دانم که برخی طرف‌ها در اسرائیل (منظورش شهرک‌نشینان صهیونیست و جریان راستگرای افراطی است) دوست ندارند حرف‌های مرا گوش کنند.»

وی افزود: «جهانیان می‌گویند که رژیم صهیونیستی سعی در تغییر وضعیت حاکم بر قدس را دارد، اما این دروغ است و مسلمانان در مسجد الاقصی نماز می‌خوانند و مسیحیان و یهودیان آن را زیارت می‌کنند.»

نتانیاهو همچنین در جلسه‌ای با اعضای حزب خود یعنی لیکود شبکه‌های اجتماعی را عامل ایجاد موج "خشونت فلسطینی" در اراضی اشغالی خواند.

او تاکید کرد که اسرائیل با تعبیر "گروه‌های افراطی" در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به خصوص فیسبوک روبرو است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابزار اطمینان کرد که دولت یهود در جنگ طولانی‌اش پیروز خواهد شد و حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین را به تحریک فلسطینی‌ها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی متهم کرد.

او در پی قتل یک یهودی اریتره‌ای تبار به طور اشتباهی در بئر السبع از شهروندان خواست خودشان عدالت را اجرا نکنند و اجازه دهند دولت وارد عمل شود. او دولتش را دولتی قانونمند خواند!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با رد این مساله که گسترش شهرک سازی یهودیان در کرانه باختری عامل به راه افتادن موج اعتراضات فلسطینی‌هاست خطاب به کنگره جهانی صهیونیست گفت، دولتش در مقایسه با پیشینیانش چون المرت، شارون و باراک در این زمینه کمتر در آستانه خط سبز دست به ساخت و ساز زده است.

بنیامین نتانیاهو در این باره گفت: طی دوران اول نخست وزیری من ما به صورت میانگین در هر سال 3000 خانه در کرانه باختری رود اردن ساخته‌ایم. اما در دورانی که باراک نخست وزیر بود 5000 خانه در دوران شارون 1900 و در دوران المرت 1700 خانه ساخته شده است.

وی مدعی شد: در سایه چنین آمارهایی می‌توان گفت، میانگین ساخت و ساز در دوران من به 1500 دستگاه در هر سال کاهش یافته است.

نخست وزیر اسرائیل ادامه داد: ما می‌توانیم در این باره مجددا گفت‌وگو کنیم اما حقایق حقایق هستند. این اعداد دقیق هستند. بنابراین به جای اینکه گمان کنید شهرک سازی‌ها افزایش یافته بدانید که شاهد کاهش بوده است.

انتهای پیام

کد N996782

وبگردی