آفتاب
با هدف نزدیک‌کردن دیدگاه طرف‌های درگیر؛

سازمان ملل کمیته مشترک فنی در یمن تشکیل می‌دهد

سازمان ملل کمیته مشترک فنی در یمن تشکیل می‌دهد

همزمان با موافقت دولت مستعفی یمن با شرکت در مذاکرات صلح، منابع آگاه از تلاش سازمان ملل برای تشکیل کمیته مشترک فنی جهت نزدیک کردن دیدگاه و نظرات طرف‌های درگیر یمنی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، خالد الیمانی، سفیر یمن در سازمان ملل گفت: موافقت دولت(مستعفی) پس از آن صورت گرفت که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در پیام خود به عبد ربه منصور هادی، (رئیس‌جمهور مستعفی یمن) اعلام کرد در مذاکرات صلح که قرار است در ژنو برگزار شود درباره ابزار اجرایی قطعنامه 2216 شورای امنیت و قرار دادن طرح شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن و نتایج مذاکرات ملی به عنوان اساس مذاکرات صحبت خواهد شد.

الیمانی گفت: دولت یمن حاضر است برای موفقیت مذاکرات انعطاف بیشتری به خرج دهد اما بر بازپس‌گیری دولت و سلاح و آزادی بازداشت‌شدگان تاکید دارد.

وی گفت: مذاکرات در پایان ماه جاری میلادی برگزار و هیاتی از دولت (مستعفی) برای شرکت در مذاکرات تشکیل خواهد شد. حوثی‌ها باید جدیت و حسن‌نیت خود را برای شرکت در مذاکرات نشان دهند.

قرار است اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن گزارش خود را درباره مذاکرات میان دولت مستعفی و حوثی‌ها فردا (چهارشنبه) به شورای امنیت ارائه دهد.

به گفته منابع دیپلماتیک سازمان ملل برای تشکیل کمیته فنی مشترک از اعضای دولت مستعفی و حوثی‌ها و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دو طرف تلاش می‌کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی بان کی مون نیز اعلام کرد که ولد شیخ احمد مذاکرات خود را با دولت مستعفی و رهبران عربستانی طی سفر سه روزه خود به ریاض به پایان رسانده است.

وی گفت که ولد شیخ احمد امیدوار است مذاکرات صلح در ژنو به تحقق صلح بینجامد.

انتهای پیام

کد N996758

وبگردی