آفتاب

واکنش سبحانی نیابه تکذیب نشست لاریجانی،شمخانی و حجازی توسط زاکانی:به هدفشان نرسیدند دست وپا می زنند

واکنش سبحانی نیابه تکذیب نشست لاریجانی،شمخانی و حجازی توسط زاکانی:به هدفشان نرسیدند دست وپا می زنند

با گذشت یک هفته از مصوبه برجامی مجلس، برخی مخالفان این طرح نشست سه گانه لاریجانی، شمخانی و زاکانی را تکذیب می کنند. اقدامی که از سوی موافقان برجام به «دست و پا زدن» تعبیر شده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: با توضیحات رئیس مجلس درباره طرح برجام، نمایندگان در جریان ماوقع قضیه قرار گرفتند. 

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اظهارات اخیرعلیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون ويژه برجام که در سخنان خود در جمع دانشجویان، گفته بود «جلسه لاريجاني، شمخاني و حجازي کذب محض است»، اظهارکرد: متاسفانه چند روزی است این بحث ها از ناحیه برخي دوستان مطرح شده است. اما نمی دانم برداشت آقایان از طرح این مسائل چیست؛ چراکه نمایندگان مجلس و حداقل آنهایی که با اکثریت قاطع به برجام رای دادند، در جریان ماوقع قضیه قرار دارند.

 وی افزود: این نوع شانتاژ خبری از طریق برخی رسانه ها و اينکه عنوان شود اظهارات رئیس مجلس کذب بوده و اینکه فلانی و فلانی نشسته اند برای این موضوع تصمیم گیری کرده اند، را بعد از یک هفته از تصویب برجام، به مصلحت نمی دانم.

نماینده نیشابور در خانه ملت خاطرنشان کرد: شاید دوستان با طرح اینگونه مسائل تکلیف دیگری احساس می کنند و باید از خود آن ها سئوال کرد که مستندات شان برای بیان این مسائل چیست؟ و آیا صرف ادعاست؟ یا مستنداتی برای مسائلی که مطرح می کنند، دارند؟ چراکه ما باید قواره و معیارهایی را قبول داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی و همچنین جلسات مختلف دیگر توضیحات کاملی را به نمایندگان داده و قانع شدن مجلس یکی از دلایلی است که نشان می دهد نمایندگان در نهایت به این جمع بندی رسیدند که تصویب این طرح به مصلحت کشور است و آن را تصویب کردند.

سبحانی نیا تاکید کرد: چون دوستان به آنچه که مایل بودند، نرسیدند، در فضای رسانه ای مسائلی را مطرح می کنند. در حالیکه دلیل این رفتار خود را باید توضیح دهند که آیا این نوع اقدامات و حرکات با فرمایشات رهبری که فرمودند "برجام به عنوان یک موضوع ملی نباید به اختلافات دامن بزند"، همسو است یا خیر.

وی با بیان اینکه مطمئنا اگر رهبر انقلاب در جریان تصویب برجام، انحرافی مشاهده می کردند، حتما به این مسئله ورود پیدا می کردند، گفت: رهبری در کل مسائل نظام اگر جایی ببینند خلاف مصلحت نظام و منافع ملی صورت می گیرد، هیچ ملاحظه ای از کسی ندارند و بدون تردید، به هر کس در هر جایگاه و قوه ای که باشد، تذکر خواهند داد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطرنشان کرد: درست یا نادرست بودن اقدام مجلس نیز از طریق مراجع ذیربط همچون شورای عالی امنیت ملی و شورای نگهبان صورت می گیرد و اگر ایرادی در کار مجلس از نظر قانون اساسی و شرع وجود داشت، وظیفه شورای نگهبان بود که جلوی این طرح را بگیرد. اما دیدیم که آن ها ظرف 24 ساعت طرح برجام را تائید کردند. بنابراین ایرادی در کار مجلس نیست.

وی افزود: برخی دوستان از اینکه کاری انجام گرفته و آن ها خیال می کنند که فرصتی را برای اینکه حرف هایشان را بزنند از دست داده اند، حالا دست و پا می زنند و به عناوین مختلفی متشبّث می شوند.

سبحانی نیا در پاسخ به اینکه آيا اين اتهام زني ها مصرف انتخاباتي دارد؟ گفت: این موضوع می تواند دامنه اختلافات را ادامه دار کند. چراکه من فکر می کنم نباید موضوع برجام را به عنوان یک مسئله ملی که تمام شده است در کش و قوس های جناحی، گروهی بکشانیم و با نفوذ در افکار عمومی از این موضوع ابزاری برای انتخابات و مسائل دیگر بسازیم و از آن استفاده های سیاسی کنیم و این مسئله را به هیچ وجه به مصلحت کشور نمی دانم.

27220

 

کد N996738

وبگردی