آفتاب
نماینده اهواز تاکید کرد:

راهکار علاج‌بخشی سد گتوند کوتاه‌مدت و کم‌هزینه باشد

راهکار علاج‌بخشی سد گتوند کوتاه‌مدت و کم‌هزینه باشد

نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه خسارت‌هایی که سد گتوند برای خوزستان داشته، بیش از منفعت آن بوده است، گفت: امروز 9 میلیون تن نمک پشت این سد رسوب کرده و موجب نابودی خیلی از زمین‌های کشاورزی استان شده است.

سید شریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: چاره‌جویی برای سد گتوند را باید در دو مسیر طی کنیم؛ یکی اینکه نبش قبر کنیم که چه کسانی دستور ساخت سد را داده‌اند و بازخواست شوند و راه دوم اینکه با راهکارهای پیش رو، وضعیت موجود سد را بررسی و آن را از این شرایط خارج کنیم.

وی افزود: در حال حاضر توجه به راهکارهای حل مشکل، در اولویت است اما بازخواست و پیگیری حقوقی احداث این سد از طریق کمیسیون اصل 90 در حال بررسی است.

حسینی تصریح کرد: در بحث خروج از وضعیت موجود و حل مشکلات سد، دانشگاه تهران و دانشگاه شهید چمران اهواز با انجام مطالعات تخصصی راهکارهایی را ارائه داده‌اند و ما به دنبال یافتن راهی برای اصلاح و جلوگیری از نابودی زمین های کشاورزی استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی راهکارهای ارائه شده، هزینه‌های بالایی دارد و اجرای برخی از این راهکارها نیز زمان طولانی می‌طلبد؛ اکنون در حال بررسی هستیم تا با تلفیقی از دو راهکار به راهکاری برسیم که در مدت زمان کوتاه و با هزینه کمتری اجرا شود اما هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه آبگیری سد گتوند در چند سال اخیر و ساخت آن به زمان دولت‌های گذشته بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ما باید اشتباهات گذشته را به بهترین شکل حل کنیم.

انتهای پیام

کد N996710

وبگردی