آفتاب
نقوی‌حسینی:

هیات‌های مذهبی آلوده به مسائل انتخاباتی نشوند

هیات‌های مذهبی آلوده به مسائل انتخاباتی نشوند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمونه هایی از استفاده کاندیداهای انتخابات مجلس از هیاتهای مذهبی، بر لزوم پرهیز از آلوده شدن مجالس مذهبی به مباحث انتخاباتی تاکید کرد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌اظهار کرد: ما به جای اینکه بگوییم مراسم مذهبی در ایام محرم نباید سیاسی شود بهتر است بگویم نباید این مراسم انتخاباتی شود زیرا مکتب ما یک مکتب سیاسی است و ما معتقدیم سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.

وی افزود: محافل تکیه و هیات‌های مذهبی که مردم به عشق امام حسین (ع) و اهل بیت به آن مراجعه می‌کنند نباید آلوده به مسائل انتخاباتی و تبلیغاتی شود و ابزار دست نامزدها برای بهره برداری از این مجامع باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: ما اخبار زیادی داریم که نامزدها دراین هیاتهای مذهبی حضور یافته‌اند و گاهی حتی تریبون به دست گرفته‌اند ومردم را به حال و هوای انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی برده‌اند و حتی بعضا غیبت، توهین و اتهام نسبت به افراد دیگر را از این تریبون‌ها مطرح کرده‌اند، حیف است هیات‌های مذهبی را تبدیل به محل برخوردهای تبلیغاتی و رقابت‌های انتخاباتی کنیم و من هم به همکاران خودم و هم به نامزدها توصیه دارم که از این کار پرهیز کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار کرد: ممکن است نمایندگان هر سال در هیاتهای مذهبی حضور یابند اما تریبون‌ها باید تریبون عزاداری، نوحه خوانی، تسلیت و تعزیت ائمه اطهار باشد و به روش سنتی عزاداری شود و نباید این محافل معنوی تبدیل به صحنه رقابت انتخاباتی و گاهی وقت‌ها آلودگی انتخاباتی شود.

انتهای پیام

کد N996634

وبگردی